Styrelseförändringar i Catena Media

Styrelseledamoten Anders Brandt har meddelat Catena Media plc att han beslutat sig för att frivilligt frånträda sitt uppdrag som styrelseledamot för Catena Media för att kunna fokusera på andra pågående och nya uppdrag.

Vi har nöjet att meddela att Øystein Engebretsen har accepterat vårt erbjudande om att fylla den vakans som lämnats av den avgående styrelseledamoten. Denna ersättning sker i enlighet med Maltese Companies Act och Catena Medias bolagsordning för tiden intill slutet av nästa årsstämma. Bolagets valberedning stödjer utnämningen av Øystein, som för närvarande är medlem av valberedningen som representant för Öresund och har inte deltagit i beslutet avseende honom själv. Øystein Engebretsen kommer att erhålla samma arvode som övriga styrelseledamöter, dock i proportion till den tid som återstår till nästa årsstämma.

Øystein Engebretsen är född 1980 och arbetar för närvarande som investeringsansvarig på Investment AB Öresund. Øystein har en Master of Science in Business med Major in Finance vid BI Norwegian School of Management i Sandvika/Oslo. Øysteins övriga styrelseuppdrag omfattar INSR Insurance Group ASA. Scandi Standard AB och Projektengagemang Sweden AB.

”Vi tackar Anders för ett mycket väl genomfört och professionellt styrelsearbete och välkomnar Øystein som ny styrelseledamot.”

Kathryn Moore Baker, Styrelseordförande

Efter ovanstående förändringar i styrelsen kommer Catena Medias styrelse, utöver Øystein Engebretsen, bestå av Kathryn Moore Baker (styrelseordförande), Andre Lavold, Henrik Persson Ekdahl, Mathias Hermansson, Mats Alders och Cecilia Qvist.

Øystein Engebretsen

”Catena Media är ett av Investment AB Öresunds kärninnehav, och det är därför självklart för oss att ta en aktiv roll i bolagets utveckling för att ytterligare stärka dess position som ledande lead generator.”

Kathryn Moore Baker, Styrelseordförande, Catena Media plc
Tel: +47 905 445 57, E-post: kbaker@online.no

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 25 september 2018 kl. 19.00 CET.

Catena Media förser företag med högkvalitativ kundanskaffning online, s.k. lead generation. Genom stark organisk tillväxt och strategiska förvärv har Catena Media sedan starten 2012 etablerat en ledande marknadsposition med ca 350 medarbetare i USA, Australien, Japan, Serbien, Storbritannien, Sverige, Italien och Malta (HK). Den totala omsättningen 2017 uppgick till 67,6 miljoner euro. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

Mer information finns på www.catenamedia.com