Caverion donerar till John Nurminens stiftelse - för att rädda Östersjön för framtida generationer

Caverion Sverige, Pressmeddelande 22-04-22

På Earth Day 2022 donerar Caverion 20 000 euro till John Nurminens stiftelse.

"De många problem som vi står inför i Europa just nu understryker behovet av att arbeta tillsammans på bred front för att genomföra en grön omställning. Vår donation till John Nurminens stiftelse är kulmen av många hållbarhetsrelaterade aktiviteter och evenemang som genomförts under de senaste månaderna av våra anställda samt besökare i Caverions digitala Smart City. Vi är stolta över den inverkan vi kan ha på människors välbefinnande i smarta och hållbara omgivningar”, säger Jacob Götzsche, vd och koncernchef för Caverion.

Caverion är en av John Nurminens Stiftelses viktigaste partners under 2021-2022. "Caverion och John Nurminens Stiftelse har ett gemensamt mål: vi bekämpar klimatförändringarnas effekter med konkreta åtgärder. Caverions stöd gör det möjligt för oss att fortsätta vårt arbete för att rädda Östersjön och dess arv", säger Annamari Arrakoski-Engardt, vd för John Nurminens Stiftelse.

Caverion har satt ett ambitiöst mål att ha en positiv klimatpåverkan som är 10 gånger större än dess koldioxidavtryck (Scope 1-2) till 2030. Företaget förbättrar och utökar kontinuerligt sitt utbud av smart teknik och digitala lösningar för att öka kundvärdet och miljöavtrycket.

Reparera och skydda det ömtåliga ekosystemet

Östersjön är ett av de mest förorenade haven i världen. Varje sommar tar blågröna alger över stora delar av havet och gör vattnet obeboeligt för andra arter. Klimatförändringarna påskyndar skadlig påverkan på detta känsliga ekosystem. Vi måste reparera och skydda Östersjön för att skapa hälsosamma och hållbara miljöer för de människor och ekosystem som omger och bebor den.

Östersjön är också Caverions geografiska hjärta och förbinder nästan alla länder vi har verksamhet i: Finland, Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Polen, Estland, Lettland och Litauen.

Besök Caverion Smart City

Läs mer om vår hållbarhet

Erika Björnesparr
Marknads- och kommunikationschef Caverion Sverige
erika.a.bjornesparr@caverion.com
+46 73 050 92 85

Vi formas av våra omgivningar. Genom att göra de smarta och hållbara, ser vi på Caverion till att företag och omvärld lyckas och att människor mår bra. Vi guidar våra kunder genom hela den tekniska livscykeln – från design och konstruktion och rådgivande tjänster, till projekt, tekniskt och industriellt underhåll samt Facility management – för byggnader, för infrastruktur och för industrier. Våra beställare stöttas av över 14 000 kunniga medarbetare i 10 länder i norra och centrala Europa. Vår omsättning uppgick 2021 till EUR 2.1 miljarder. Caverions aktier är noterade på Nastaq Helsingfors.

Caverion – Building Performance