Caverion får uppdrag i två mångmiljonprojekt åt Besqab

Caverion Sverige, pressmeddelande, 2019-05-17

Caverion får uppdrag i två mångmiljonprojekt åt Besqab

De båda avtalen är utförandeentreprenader som omfattar installation av rör (vs) och ventilation till två nya kvarter, Tetris i Hökarängen, i södra Stockholm och Vackra vägen i Sundbyberg. Totala värdet på projekten är över 20 MSEK.

Projekten, som är två separata upphandlingar, är två delade entreprenader där Caverion jobbar direkt mot Besqab, vilket betyder att beslutsvägarna är kortare under projektet. Bygget och installationerna av bostadshusen påbörjades under våren 2019 och beräknas vara klart under 2020.

”Vi är glada att få möjligheten att arbeta med två projekt samtidigt åt samma kund och samtidigt få bidra till bostadsbygget i samhället. Att vi får utföra installationer både inom vs och ventilation i samma projekt gör det lättare för oss att ge kunden en tydligare process och bra samverkan. Kunden får en gemensam kontaktpunkt, vilket också hjälper oss att ge en bra leverans i ett nära samarbete”, säger Johan Holmberg, regionchef, Caverion.

Bostadsprojektet Tetris som Besqab utvecklar består av tre bostadshus med 100 lägenheter, några med loft och några med ateljéer. Inflyttningen är planerad kvartal 2 år 2020. Vackra vägens två bostadshus består av 91 lägenheter med närhet till parker och sjöar och flertalet kaféer och restauranger. Inflyttningen är planerad starta kvartal 4 år 2020.

Erika Björnesparr
Marknads- och kommunikationschef Caverion Sverige
erika.a.bjornesparr@caverion.com
+46 73 050 92 85

Caverion bidrar med smarta tekniska lösningar och tjänster för byggnader, industriprocesser och infrastruktur.

Vårt unika tjänsteerbjudande omfattar hela livscykeln, från design till konstruktion till underhåll.

Vår vision är att vara förstahandsvalet när våra kunders, medarbetares, partners och investerares omvärld digitaliseras.

Under 2018 omsatte vi cirka 2.2 miljarder EUR. Caverion har cirka 15 000 medarbetare i 10 länder i norra, centrala och östra Europa. Caverions aktier är noterade på Nasdaq Helsingfors.