Jonas Mårdell – interim CFO, Caverion Sverige

Caverion Sverige, Pressmeddelande, 24-05-22

Jonas Mårdell – interim CFO, Caverion Sverige

Jonas Mrdell Interim CFO Caverion Sverige

Med en lång bakgrund i finansiella roller i fastighets- och installationsbranschen kommer Jonas Mårdell närmast från Assemblins svenska verksamheter där han deltagit i Assemblins utveckling från dåvarande Imtech, via Tritons övertagande, till bildandet av Assemblin som det ser ut i dag. Jonas Mårdell har från 2016, i sin roll som CFO för Assemblin VS, tillsammans med ledningen förflyttat bolagets position, storlek och lönsamhet.

Caverion Sverige har genom åren utvecklat verksamheten tillsammans med kunder och medarbetare och är i dag en stark aktör på marknaden för fastighetstekniska tjänster och lösningar.

Nu har vi tillsammans med Assemblin bildat  Assemblin Caverion Group, och är Nordeuropas ledande tekniska service- och installationsföretag.

”Jag är övertygad om att Jonas är rätt person för vår verksamhet. Han har en utmärkt historik i att utveckla bolag i vår bransch. Vi är stolta över den utveckling vi haft i Caverion Sverige. Vårt kundnära hållbarhetsarbete och vår ambition inom digitalisering är en bra fond för framtiden. Vi har fantastiska möjligheter att skapa ett mycket lönsamt, kundfokuserat Caverion Sverige och Jonas erfarenhet kommer här starkt att bidra”, säger Uno Lundberg, vd, Caverion Sverige.

Jonas tar över efter Jörgen Forssell, som efter åtta framgångsrika år har valt att lämna för nya uppdrag.

”Jag vill tacka Jörgen för hängivet, professionellt, outtröttligt arbete som är en stor faktor i att vi har lyckats skapa den plattform vi har i dag. Jag vill också lyckönska honom i arbetet med en ny roll i en annan bransch”, säger Uno Lundberg.

Erika Björnesparr
Marknads- och kommunikationschef Caverion Sverige
erika.a.bjornesparr@caverion.com
+46 73 050 92 85

Vi formas av våra omgivningar. Genom att göra dem smarta och hållbara, ser vi på Caverion till att företag och omvärld lyckas och att människor mår bra. Vi guidar våra kunder genom hela den tekniska livscykeln – från design och konstruktion och rådgivande tjänster, till installation av fastighetstekniska bastjänster och smarta, digitala lösningar, tekniskt och industriellt underhåll samt Facility Management – för byggnader, infrastruktur, industrier och industriprocesser. Våra beställare stöttas av över 15 000 kunniga medarbetare från tio länder i norra och centrala Europa. Vår omsättning uppgick 2023 till 2.5 miljarder euro.

I april 2024 gick Caverion och Assemblin samman för att skapa ett ledande nordeuropeiskt tekniskt service- och installationsföretag: Assemblin Caverion Group. Tillsammans är vi nästan 22 000 skickliga medarbetare i tio länder som delar passionen för smarta och hållbara lösningar. Vår sammanlagda omsättning uppgår till 3,8 miljarder euro.

Caverion – Building Performance
www.caverion.se | www.caverion.com | www.assemblincaverion.com