PostNord och Caverion ingår långsiktigt avtal gällande Facility Management i Norden

Caverion Sverige, pressmeddelande 21-06-03

PostNord, Nordens ledande leverantör av kommunikations- och logistiklösningar, har tillsammans med Caverion förlängt avtalet som gäller Facility Management. Caverion ansvarar för tekniska fastighetstjänster samt kundtjänst för mer än 100 platser i Danmark, Sverige och Finland.

“Vi har haft en tillfällig överenskommelse och en bra övergång under tiden och vi är glada att nu ingå ett långsiktigt partnerskap. Caverion SmartView ger oss redan idag realtidsinformation om status i våra fastigheter vilket ökar transparensen. I Sverige kommer Caverion även att förse oss med ytterligare moderniserings- och installationstjänster som ett resultat av en just avslutad upphandling”, säger Christian Göttsche, Head of PostNord Facility Management.

“Att få stötta PostNord i den tillfälliga fasen har varit ett nöje och vi hoppas att vi strategiskt kan utveckla vårt partnerskap ytterligare, också när det gäller hållbarhet. Caverions mål är att stötta PostNords kärnverksamhet på lång sikt och säkerställa konkreta resultat såsom energi- och kostnadsoptimering tillsammans med hög kundnöjdhet,” säger Thomas Hietto, Deputy CEO och Head of Caverions Business Unit Services.

Läs mer om vårt partnerskap

Läs mer om våra tjänster som partner

Läs mer om Caverion SmartView

För mer information, kontakta:

Daniel Tabermann
Head of International Sales and key accounts, Caverion Corporation
tel.
daniel.tabermann@caverion.com

Vi formas av våra omgivningar. Genom att göra de smarta och hållbara, ser vi på Caverion till att företag och omvärld lyckas och att människor mår bra. Vi guidar våra kunder genom hela den tekniska livscykeln – från design och konstruktion och rådgivande tjänster, till projekt, tekniskt och industriellt underhåll samt Facility management – för byggnader, för infrastruktur och för industrier. Våra beställare stöttas av över 15 000 kunniga medarbetare i 11 länder i norra, östra och centrala Europa. Vår omsättning uppgick 2020 till EUR 2.2 miljarder. Caverions aktier är noterade på Nastaq Helsingfors.

Caverion – Building Performance

Citat

PostNord har tillsammans med Caverion förlängt avtalet som gäller Facility Management.