PostNord utser Caverion till interim samarbetspartner för Facility management i Sverige, Danmark, och Finland

Caverion Sverige, pressmeddelande, 2020-12-14

PostNord, ledande leverantör inom kommunikations- och logistiklösningar i Norden, och Caverion har ingått ett interimavtal gällande tjänster för fastighetsförvaltning i Danmark, Sverige och Finland. Partnerskapet omfattar tjänster för tekniskt underhåll samt kundcenter (Caverion Help Desk) under interimfasen.

PostNord har utsett Caverion till samarbetspartner tack vare Caverions tekniska kompetens och förmåga att tillhandahålla enhetliga, hållbara tjänster i de nordiska länderna. PostNord värdesätter även Caverions förhållningssätt, med kunden i fokus och strävan att löpande utveckla tjänsterna för att stödja PostNords kärnverksamhet på ett heltäckande sätt.  Hållbarhet är ett centralt strategiskt fokusområde för både PostNord och Caverion.

”Vi är glada över att inleda vårt samarbete med Caverion på mer än 100 platser runtom i Danmark, Sverige och Finland. Vi har idag ett partnerskap på interimbasis på grund av en pågående inköpstvist med en tredje part. Som alltid på PostNord har vi lagt stor vikt vid moderna digitala tjänster och hållbarhet i verksamheten”, säger Christian Göttsche, chef för PostNords fastighetsförvaltning.

”Det gläder oss att få stödja PostNord i deras kärnverksamhet och vi ser fram mot att utöka vårt partnerskap i framtiden. Caverions mål är att tillhandahålla tjänster som ger påtagliga resultat för PostNord, till exempel energi- och kostnadsoptimering med hög kundnöjdhet. PostNord kommer även att ha nytta av Caverion SmartView – vår digitala plattform som erbjuder realtidsdata för välfungerande fastigheter, säger Thomas Hietto”, vice vd och chef för Caverions Business Unit Services.

Läs mer om våra tjänster för fastighetsanvändare

Bilder: PostNord

Om du vill ha mer information kontaktar du: Daniel Tabermann, chef för internationell försäljning och nyckelkunder, Caverion Corporation, tel. +358 40 193 1094, e-post: daniel.tabermann@caverion.com

Våra liv formas av miljöer vi skapar runt omkring oss. Genom att konstruera våra omgivningar på ett smart och hållbart sätt, ser Caverion till att företag och omvärld lyckas och att människor mår bra. Våra kunder kan lita på att vi leder rätt genom hela livscykeln – från design & konstruktion och rådgivande tjänster, till projekt, tekniskt och industriellt underhåll samt Facility Management - för byggnader, infrastruktur och industrier. Våra beställare stöttas av över 16 000 kunniga medarbetare i 11 länder i norra, östra och i centrala Europa. Vår omsättning uppgick 2019 till EUR 2.1 miljarder. Caverions aktier är noterade på Nastaq Helsingfors.

Caverion – Building Performance

Citat

PostNord utser Caverion till interim samarbetspartner för Facility management i tre landar
PostNord och Caverion har ingått ett interimavtal gällande tjänster för fastighetsförvaltning i Danmark, Sverige och Finland