CDV lanserar nytt, funktionellt kodlås med unik design

Report this content

CDV lanserar en helt ny produktfamilj inom kodlås under varumärket Galeo. Bolaget utvidgar produktsortimentet av kodlås för att möta fastighetsmarknadens behov av god design, användarvänlighet och enkel administration. Den nya produktfamiljen Galeo innebär att fastighetsägare kan välja om kodlåset ska styra en, två, tre eller flera dörrar.

Fördelarna med Galeo är att fastighetsägaren kan installera ett kodlås med modern design vars knappar syns i det skandinaviska vintermörkret. För de boende innebär det att även de med svårigheter att se i mörker med lätthet kan urskilja de bakgrundsupplysta knapparna. Kodlåsen är tillverkade i ett nytt material (Zamak), vilket försvårar vandalisering. Galeo är ett kompakt och pålitligt kodlås i spännande design och produkten är 100% vattentät. Kodlåset är idealiskt för miljöer där det krävs kontroll av individers tillträde till enskilda ut¬rymmen och passar lika bra i stora som små, privata fastigheter. All programmering utförs på kodlåset efter att huvudkoden knappats in. Med några enkla knappkommandon kan öppningstider ställas in och nya användare läggas till eller tas bort. Genom att erbjuda produkten i flera olika utföranden kan ett bostadsbolag eller bostadsrättsförening välja om det ska styra en, två, tre eller flera dörrar. T ex kan en fastighetsentré bestå av en eller två dörrar kombinerat med ett cykelrum. - Vi har lyssnat till våra kunders behov och lanserar nu produktfamiljen Galeo. Det finns ett stort intresse för att minska kostnaderna för vanliga problem i fastigheter från fastighetsägare och bostadsrättsföreningar runt om i Sverige, inte minst i storstäder som Stockholm och Göteborg, säger Bo-Kenneth Gustafsson, VD för CDV. CDV planerar för fortsatt stark tillväxt i Skandinavien med fokus på utveckling av produkter inom säkerhetsbranschen. Ytterligare information finns tillgänglig på www.cdv.se.