• Cederquist/

Advokatfirman Cederquist företräder Bisnode vid förvärv av Creditinfo SCHUFA företag i Tjeckien, Slovakien och Polen

Pressrelease    2011-03-18

Bisnode AB har av Creditinfo SCHUFA GmbH förvärvat samtliga aktier i bolagen Creditinfo Czech Republic s.r.o. (med dess helägda dotterbolag Anopress IT, a.s.), Creditinfo Slovakia s.r.o. och Creditinfo Polska sp.z.o.o. Övriga lokala verksamheter stannar inom Creditinfo SCHUFA-koncernen. Bisnode är en av Europas största leverantörer av digital affärsinformation som inkluderar företags- och konsumentinformation inom kredit-, marknads och produktinformationstjänster. Creditinfo SCHUFA tillhandahåller lösningar för riskhantering, kreditvärdering och beslutsstöd.

Bisnode AB representerades av Cederquist som ledande rådgivare, främst genom Moritz Veller, David Antonovic, Ulrika Eek Eberharter (samtliga M&A) och Fredrik Lindblom (konkurrensrätt). Creditinfo SCHUFA GmbH företräddes primärt av Gregor Wedell och Nicole Hahn från Schalast & Partner (Frankfurt).

Cederquist är en av Sveriges ledande affärsjuridiska byråer. Vi genomför våra uppdrag med personligt engagemang och ett pragmatiskt angreppssätt baserat på en grundläggande förståelse för våra klienters verksamhet. Målsättningen är att erbjuda legal kompetens som tillför nytta. Cederquist har idag 95 jurister samlade under ett tak i centrala Stockholm.