• Cederquist/

Advokatfirman Cederquist företräder Förlagssystem JAL vid förvärvet av Liber Distribution

Förlagssystem JAL, Aktiebolag skrev den 22 juni 2011 på avtal om förvärv av samtliga aktier i Liber Distribution Aktiebolag från ägaren Liber Aktiebolag.

Förlagssystem JAL är ett ledande och oberoende distributionsföretag inom bokbranschen i Sverige som tillhandahåller logistiktjänster åt bokförlag och andra aktörer på bokmarknaden. Liber Distribution Aktiebolag är ett distributions- och servicebolag inom främst förlags- och mediebranschen.

Förlagssystem JAL företräddes i förvärvet av Cederquist vars team bestod av Moritz Veller och David Antonovic.

Cederquist är en av Sveriges ledande affärsjuridiska byråer. Vi genomför våra uppdrag med personligt engagemang och ett pragmatiskt angreppssätt baserat på en grundläggande förståelse för våra klienters verksamhet. Målsättningen är att erbjuda legal kompetens som tillför nytta. Cederquist har idag 95 jurister samlade under ett tak i centrala Stockholm.