• Cederquist/

Cederquist biträdde vid avknoppningen och noteringen på NASDAQ OMX First North av PledPharma AB

PledPharma AB (publ) (”PledPharma”) noterades den 7 april 2011 på NASDAQ OMX First North efter att ha avknoppats från dess tidigare moderbolag Accelerator Nordic AB (publ) (”Accelerator”) genom utdelning av samtliga Accelerators aktier i PledPharma till Accelerators aktieägare. PledPharma är ett svenskt läkemedelsbolag som förbättrar effektiviteten av etablerade terapier för svåra livshotande sjukdomar.

Cederquist biträdde vid avknoppningen och noteringen genom de ansvariga delägarna Erika Åslund och Tone Myhre-Jensen samt biträdande juristerna Fredrik Ståhl, Carl-Gustaf Österberg och Henrik Wållgren.

Cederquist är en av Sveriges ledande affärsjuridiska byråer. Vi genomför våra uppdrag med personligt engagemang och ett pragmatiskt angreppssätt baserat på en grundläggande förståelse för våra klienters verksamhet. Målsättningen är att erbjuda legal kompetens som tillför nytta. Cederquist har idag 95 jurister samlade under ett tak i centrala Stockholm.