Cederquist biträder Domtar Corporation vid förvärvet av Attends Healthcare Group

Kanadensiska Domtar Corporation, den näst största aktören i världen inom tillverkning av pappersprodukter, och den största på den nordamerikanska marknaden, har förvärvat samtliga aktier i Attends Healthcare Group från brittiska Rutland Partners. Försäljningspriset uppgick till 180 miljoner euro.

Attends Healthcare är en global koncern inom hälso- och sjukvårdsbranschen och en av de ledande producenterna avseende produkter inom inkontinensområdet. Attends Healthcare har en högklassig anläggning för tillverkning, forskning och utveckling samt distribution i Aneby, Småland samt försäljningsbolag i flera europeiska länder.

Domtar representerades av Norton Rose som global lead counsel, samt Advokatfirman Cederquist som local counsel avseende alla aspekter av svensk rätt. Cederquists team har letts av Carl-Johan Deuschl (ansvarig delägare) och Mattias Lundgren (företagsförvärv), med assistans från bl a Louise Danielson och Sinda Belajouza (företagsförvärv), Svante Hultqvist och Karin Lang (finansiering) samt Johanna Jäderholm och Lovisa Sahlin (fastighetsrätt).

Cederquist är en av Sveriges ledande affärsjuridiska byråer. Vi genomför våra uppdrag med personligt engagemang och ett pragmatiskt angreppssätt baserat på en grundläggande förståelse för våra klienters verksamhet. Målsättningen är att erbjuda legal kompetens som tillför nytta. Cederquist har idag 90 jurister samlade under ett tak i centrala Stockholm.