Cederquist nominerad till flera prestigefyllda utmärkelser

Report this content

Advokatfirman Cederquist har under de senaste 12 månaderna blivit nominerad till fyra prestigefyllda utmärkelser i branschen.

- Att vi under två år placerar oss i topp i så många olika rankningar är ett kvitto på att vi arbetar på rätt sätt, säger Jens Tillqvist, Managing Partner på Cederquist.

Under oktober månad delades två prestigefyllda priser ut som baseras på klienters omdömen. I Regi och Affärsvärldens ranking var Cederquist nominerad till Bästa Rådgivaren 2008, rankingen bygger på intervjuer med 700 svenska företag som omsätter över 500 MSEK.

I den andra svenska rankingen gjord av Legally Yours och BG Research var Cederquist nominerad till Årets Byrå 2008. Undersökningen bygger på frågor om vilken byrå klienterna anlitar i dag och vilken byrå de helst skulle vilja jobba med.

- Vi är stolta över att ha klienternas förtroende, säger Jens Tillqvist.

Tidigare i år var Cederquist nominerad i kategorin Scandinavian law firm of the year i Chambers Global Award. I Chambers Europe Award for Excellence var Cederquist nominerade i den svenska kategorin.

- Att vi blir nominerade till priser utdelade av internationellt erkända legala publikationer är ett erkännande och bevis på vilken hög klass vi på Cederquist håller, fortsätter Jens Tillqvist.

Fler priser
Enligt Veckans Affärers affärsjuridik nummer, den 15 maj 2008, var Cederquist den advokatfirma bland de större byråerna som hade störst tillväxt i branschen, 26 procent. Efter att byrån under 2007 varit inblandad i fyra av de sex största företagsaffärerna i Sverige har även ledande rankingbolag som Legal500 utmålat Cederquist som en av vinnarna.

Advokatfirman Cederquists arvodesintäkter 2007 var 254 miljoner kronor (201 mkr). Med det är byrån en av raketväxarna på advokatbyråmarknaden. Tillväxten bygger framför allt på en stärkt position inom områdena finansiering, M&A, fastighet och private equity. Cederquist är också en av en handfull byråer som är inblandade i regeringens privatiseringsprocesser.