Bure ny investor i Celemi

Report this content

Bure ny investor i Celemi - Malmöbaserade Celemi får nytt kapital av Bure Equity AB. Celemi har under en tid förberett sig för en kraftigare expansion och har i och med det nya kapitalet från Bure möjlighet att förverkliga sin offensiva expansionsstrategi. - I och med att lärandet har blivit ett accepterat strategiskt verktyg i förändringsprocesser har marknadspotentialen blivit större. Med hjälp av Bures investering kan Celemis expansionstakt på de växande marknaderna i Europa och USA öka, kommenterar Lasse Hansen, VD för Celemi. Celemi grundades 1986 och är idag ledande på marknaden för strategiska lärprogram, exempelvis vid företagssammanslagningar, produktlanseringar och implementering av nya företagsstrategier. Bolaget arbetar globalt med kontor i Sverige, USA, England, Belgien, Tyskland samt representation i ytterligare ett 20-tal länder. År 2000 omsatte bolaget 142 MSEK med ca 100 anställda. Bland kunderna finns många stora internationella företag, exempelvis Ericsson, Inter IKEA Systems, Pharmacia Corporation, Siemens och DaimlerChrysler. Celemi har under en tid förberett sig för en expansion bland annat genom en omorganisation och tillsättande av ny ledning samt vidareutveckling av verktyg och metoder för att kunna svara upp mot kundernas behov på ett snabbare och mer effektivt sätt. - Celemi ska nu ta en ännu starkare marknadsposition. Detta kommer att göras både via ytterligare investeringar i försäljning och marknadsföring samt genom förvärv. Bure ger oss inte bara ett kapital, utan kommer också att vara bistå oss med värdefull kunskap och erfarenhet inom vårt segment, avslutar Lasse Hansen Vid frågor, kontakta vänligen; Lasse Kjær Hansen , VD Celemi, tel: 0709 - 63 24 54 Hans Bagner, styrelseordförande Celemi, tel: 0707 - 14 30 08 Sven-Åke Lewin, Senior Investment Manager, e-Knowledge, tel: 0706 - 45 47 00 Mer information om Celemi finns också på www.celemi.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/20/20010620BIT01200/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/20/20010620BIT01200/bit0002.pdf