Celemi utnämns till en av Europas 500 mest dynamiska entreprenörer

Report this content

Celemi utnämns till en av Europas 500 mest dynamiska entreprenörer För fjärde gången har Celemi, av organisationen Growth Plus, utsetts till en av Europas 500 mest dynamiska tillväxtföretag. Growth Plus identifierar varje år de 500 företag som visat sig vara de entreprenörsföretag i Europa som skapat flest arbetstillfällen under en femårsperiod. Företag från 17 länder är inkluderade i analysen. - Att utnämnas till en av Europas dynamiska entreprenörer för fjärde gången visar att Celemi fortsätter att vara ett kraftfullt tillväxtföretag. Detta kommer vi naturligtvis att fortsätta med. Vi har fantastiska möjligheter framöver då marknaden för strategiskt lärande numera är accepterad och står inför en tillväxtfas, säger Lasse Kjaer Hansen, VD för Celemi. Den mest effektiva lösningen på arbetslösheten i Europa är skickliga entreprenörer. Tanken bakom Growth Plus-listan är att premiera de företag som skapar Europas framtida jobb. Tillsammans har de 500 företagen på listan skapat mer än 252 000 nya jobb under en femårsperiod. Growth Plus har ett antal krav för att företag skall kvalificera sig till listan. Förutom att de skall skapa nya arbetstillfällen skall företagen vara entreprenörer, självständiga, visa på en tillväxt i omsättning, organisk tillväxt samt lönsamhet. - Genom vårt finansiella partnerskap med Bure Equity AB har vi nu möjlighet att även växa genom förvärv, vilket ger en ökad tillväxttakt och ger oss möjlighet att snabbare nå den önskade marknadspenetrationen i framförallt Sverige, England, Tyskland och USA., försätter Lasse Kjaer Hansen. Andra svenska företag som återfinns på Growth Plus listan är bl. a. Proffice, KnowIT AB, HiQ International samt ReadSoft AB. För mer information om Celemi besök: www.celemi.com För mer information om Growth Plus besök: www.growthplus.org Vid frågor, kontakta vänligen; Lasse Kjær Hansen, VD för Celemi, tel 0709-632 454, e-mail lasse.hansen@celemi.se Fakta om Celemi Celemi hjälper företag att uppnå bättre resultat genom lärande, exempelvis vid företagssammanslagningar, förändringsarbete och produktlanseringar. Genom att använda lärandet som en strategisk resurs kan företag skapa varaktiga konkurrensfördelar. Bland kunderna finns många stora internationella företag, exempelvis Ericsson, Fiat, Inter IKEA Systems, Pharmacia Corporation, Philips, PricewaterhouseCoopers, SAS och Siemens. Celemi grundades 1986 och har sitt huvudkontor i Malmö. Företaget verkar idag globalt med kontor i Sverige, England, Belgien, Tyskland och USA, med franchiseverksamhet i Finland, Australien och Nya Zeeland samt representation i ytterligare ett 20-tal länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/04/20010703BIT00560/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/04/20010703BIT00560/bit0001.pdf