Margareta Barchan åter VD på Celemi

Report this content

Margareta Barchan åter VD på Celemi Konsultfirman Celemi har ny tillförordnad VD från den 25 oktober 2004. Margareta Barchan, en av grundarna av bolaget och tidigare VD mellan 1985 och 2000, har återtagit en operationell roll i företaget. Detta sker i samband med att Celemi går in i en ny utvecklingsfas med fokus på förnyad tillväxt i koncernen. Under slutet av 1990-talet expanderade Celemi snabbt sin verksamhet runt om i världen. Man uppmärksammades bland annat som ett av Europas 500 mest dynamiska tillväxtföretag. Svårigheter under 2001 ledde till omstrukturering, konsolidering och fortsatt verksamhet i mindre skala. Nu satsar Celemi på förnyad tillväxt. "Vi ser en ökad efterfrågan på effektiva metoder för att involvera människor i förändringsprocesser. Företag vill tydliggöra för alla inblandade varför, och hur, saker ska förändras. Först då uppnås önskvärt resultat. Celemi går nu in i en spännande fas. En rad nya produkter och koncept är under utveckling för lansering under nästa år." säger Margareta Barchan. Margareta Barchan kommer närmast från en roll som konsult i eget bolag. Hon har där agerat rådgivare till en rad olika företagsledare och styrelser i samband med verksamhetsutveckling. Sedan hon lämnade VD posten år 2000 har Margareta varit aktiv i Celemis styrelse, både som styrelsemedlem och ordförande. Hon har även studerat vid Harvard Business School (Advanced Management Program) och nyligen avslutat ett 12-månaders program (Coaching and Consulting for Change) vid University of Oxford i samarbete med HEC France. Margareta har under de senaste tjugo åren byggt upp en omfattande erfarenhet av affärsutveckling och organisationsförändring. För mer information, vänligen kontakta: Margareta Barchan på +46-709-63 24 50 margareta.barchan@celemi.se Celemi är ett konsultföretag som hjälper organisationer över hela världen att genomföra förändringar och förbättringar genom människor. Väl beprövade konsulttjänster, affärssimuleringar och skräddarsydda lösningar hjälper chefer att involvera och engagera människor på ett sätt som ger synliga resultat. Kunderna består framför allt av stora globala företag så som IKEA, Skanska, Pfizer, Siemens, GE, DaimlerChrysler, BP och IBM. Celemi har kontor i fem länder och ett stort nätverk av partners i över 30 länder. Mer information finns på www.celemi.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/28/20041027BIT21150/wkr0046.pdf Celemi press release 28 okt 04 http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/28/20041027BIT21150/bild.html Bilder