Veckans Affärer och Celerant Consulting instiftar Årets Management Team

Report this content

Syftet med den nya tävlingen är att sätta fokus på vilken sorts ledarskap som krävs i dagens och framtidens affärsklimat. Med dagens föränderliga förhållanden och för att lyckas leda andra i framtiden krävs nya ledaregenskaper i lågkonjunkturens bakvatten. Årets Management Team 2009 kommer att utse ett dreamteam av Sveriges modernaste ledare inom fem positioner: vd, personal-, IT-, marknads- och informationschef. Samarbetet mellan Veckans Affärer och Celerant Consulting är treårigt och ses från båda parter som en långsiktig gemensam ambition att påverka utvecklingen av framtidens ledare.
– Finanskrisen satte fokus på behovet av ett nytt ledarskap som klarar både mångfald och snabba förändringar. Svenskt ledarskap har ett gott rykte och vi har sett flera rekryteringar till internationella toppositioner. Med den här satsningen vill vi skapa en mötesplats för utveckling och debatt om modernt ledarskap, säger Pontus Schultz, chefredaktör för Veckans Affärer. Det är fritt fram för allmänheten att nominera till samtliga positioner genom va.se fram till den 5 september. Vinnaren utses av en jury. Presentation och prisutdelning sker under VA:s stora mångfaldsseminarium i Botkyrka den 23 september.
– Vi arbetar dagligen med personal och chefer från alla nivåer på många av Sveriges största bolag. Erfarenheten av olika ledaregenskaper och dess inverkan på personalens arbete, kopplat till vår långa erfarenhet av förändringsprocesser, ger oss en perfekt grund för att vara med och utse nutidens och framtidens ledare, avslutar Patrik Sjöstedt, Nordenchef på Celerant.
Vid frågor, kontakta: Jonas Köpniwsky, Celerant Consulting PR, jonas@comvision.se, tel.: 0708-828 440. Patrik Sjöstedt, Celerant Consulting, patrik.sjoestedt@celerantconsulting.com, tel.: 0733-465 620 Om Celerant Consulting

Celerant Consulting är ett globalt managementkonsultföretag som levererar operativ förbättring och hjälper ledande företag över hela världen att uppnå och även bibehålla bättre resultat.

Vi särskiljer oss på ett enkelt sätt – vi anser att när vi väl har löst ett problem för en uppdragsgivare, ska det vara löst för gott.

Först lägger vi tid på att förstå organisationens behov. Sen analyserar vi de utmaningar den står inför innan vi rekommenderar ett skräddarsytt förändringsprogram framtaget för att leverera mätbara resultat, nu och i framtiden. Det innebär att våra erfarna industrikonsulter arbetar sida vid sida med medarbetare i framkanten av företaget – från styrelsebordet till verkstadsgolvet – för att säkerställa leverans av hållbara och mätbara fördelar.

Som ett resultat av detta, sparade Celerant Consulting förra året över 600m Euro åt sina kunder, allt uppnått genom hållbar förändring. Celerant Consulting har under de senaste 21 åren utvecklats till ett företag som i dag har årliga intäkter över 110m Euro. I Affärsvärldens Konsultguiden 2009 rankades Celerant Consulting på andra plats inom kategorin managementkonsulter.

För mer information www.celerantconsulting.com