Cell Impact adderar ny tätningsteknik som del i produktionsprocessen

Cell Impact fortsätter att utveckla sin produktionsprocess för att bättre svara mot kundernas efterfrågan. Det senaste tillägget till bolagets produktionsprocess är en ny möjlighet att täta bipolära flödesplattor.

Tätning är en kritisk del av sammansättningen av bipolära flödesplattor för bränsleceller och elektrolysörer.

- Tillsammans med våra kunder har vi under de senaste åren utvärderat olika tätningsprocesser med målet att kunna lägga till den här processen i vår produktion. Nu tar vi ytterligare steg för att erbjuda våra kunder en komplett bipolär platta, redo att monteras direkt i våra kunders bränsleceller eller elektrolysörer, säger Marcus Nilsson, Sales and program manager på Cell Impact.

Dispensering är en av de mest populära tätningslösningar som används inom industrin idag.

- I och med att den erbjuder både hög precision och processflexibilitet, passar den våra kunders prototyp- och serietillverkningsprodukter, avslutar Marcus Nilsson.

Daniel Vallin
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).