Cell Impact deltar i vätgasmässan H2 MEET på KINTEX, Sydkorea

Cell Impact deltar i H2 MEET i Seoul, Sydkorea, ett av världens största och viktigaste evenemang för vätgasindustrin. Cell Impact kommer att presentera Cell Impact FormingTM, företagets unika produktionsteknik för flödesplattor som gör det möjligt för en accelererande bränslecells- och elektrolysörindustri att skala upp.

Tillverkning av flödesplattor är avgörande för tillväxten av vätgasindustrin och vid H2 MEET kommer Cell Impact att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper från mer än 50 projekt med flödesplattor som har omfattat ett brett utbud av applikationer och material.

Den 14 september, vid Swedish Hydrogen Technology Seminar, kommer Cell Impacts Chief Application Engineer, Henrik Jackman, att hålla en presentation om Cell Impacts produktionserbjudande som involverar Cell Impact Forming, en miljövänlig och skalbar produktionsteknik för flödesplattor.

"På konferensen kommer jag att dela med mig av hur Cell Impact Forming, en mycket exakt formningsteknik som bygger på hög hastighet, möjliggör en lång livslängd för verktygen, högt produktionsutbyte och utmärkt kvalitet. Jag kommer också att ta upp formning av olika material och det faktum att Cell Impact Forming ger mycket goda ytegenskaper för efterbeläggning och intakta ytor med förbelagda material, vilket är ämnen som vi ser väcker stort intresse, säger Henrik Jackman.

H2 MEET kommer att hållas den 13–15 september på Korea International Exhibition Centre i Goyang City, Korea.

Cell Impact är glada över att kunna bjuda in besökare till Svenska paviljongen i Hall 1, monter C02 där våra representanter står redo att dela information om vårt erbjudande om produktion av flödesplattor och applikationsteknisk kunskap.

» Pär Teike
+46 73-024 06 84 eller paer.teike@cellimpact.com

Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor med mer avancerade mönster, vilket i sin tur skapar mer kostnads- och energieffektiva bränsleceller jämfört med konventionella formningsmetoder.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA). Kontaktinformation: 08-528 00 399 eller info@fnca.se.