Cell Impact har fått en order från Plug Power värd 22,0 MSEK

Cell Impact har fått en order, värd 22,0 MSEK, från den världsledande bränslecells- och elektrolysörtillverkaren Plug Power Inc. rörande tillverkning av flödesplattor och leverans av relaterade produkter för leverans under första halvåret 2024.

”Cell Impact är väldigt glada över den här ordern från Plug Power för löpande produktion av flödesplattor och andra leveranser under det kommande året. Detta innebär att Cell Impact fortsätter att stödja utvecklingen av en världsledare inom bränslecells- och elektrolysindustrin och bidra till att minska utsläppen av koldioxid”, säger Pär Teike, vd för Cell Impact.

”Jag uppskattar den starka samverkan som finns mellan Cell Impact och Plug Powers leverantörskedja som gör att Plug Powers bränslecellsaffär kan expandera. Vi ser fram emot ett fortsatt utmärkt samarbete inom ramen för vår dubbla sourcing-struktur med tillverkning i vårt Rochester Innovation Center och hos Cell Impact”, sade Brandon Snyder, SVP Supply Chain, Plug Power.

Denna information är sådan information som Cell Impact AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.

Pär Teike
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB (publ)
+46 73-024 06 84 eller paer.teike@cellimpact.com

Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik vars process inte förbrukar vatten och som kräver väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA). Kontaktinformation: 08-528 00 399 eller info@fnca.se.

www.cellimpact.com