Cell Impact har tecknat avtal om leverans av flödesplattor i titan

Cell Impact har tecknat avtal med en existerande kund om leverans av flödesplattor i titan. Avtalet är resultatet av Cell Impacts arbete för att utveckla bolagets produktionskapacitet för att kunna tillverka flödesplattor också i titan.

Avtalet är en uppföljningsorder från tidigare prototypserie och ordervärdet uppgår till 600 000 SEK. Leverans beräknas ske under november 2024.

- Det här är en tydlig illustration av hur vår affär utvecklas. Testverktyg och prototypserier är nödvändiga steg i processen för att kunna leverera flödesplattor. Ordern är också viktig eftersom den visar att Cell Impact har förmåga att leverera flödesplattor också av titan, säger Daniel Vallin, vd för Cell Impact.

Daniel Vallin
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 730 686 620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).

Taggar: