Cell Impact har tilldelats silvermedalj av EcoVadis

EcoVadis är världens mest betrodda leverantör av hållbarhetsbetyg för företag och har nyligen belönat Cell Impact AB med en silvermedalj.

EcoVadis utvärdering av Cell Impacts verksamhet ur ett hållbarhetsperspektiv, resulterade i ett betyg på 72/100, vilket placerar Cell Impact bland de 94 procent främsta av samtliga bolag som betygsatts under det senaste året – och 46 procent över genomsnittet i branschen.

- Utmärkelsen från EcoVadis validerar och visar vårt engagemang inom hållbarhetsområdet, och stöder samtidigt vårt uppdrag att bidra till att omvandla det globala energisystemet och minska världens beroende av fossila bränslen. Det är med stolthet vi kommer att fortsätta att erbjuda hållbara lösningar för de utmaningar som vätgassamhället står inför när det gäller massproduktion av flödesplattor”, säger Daniel Vallin, vd för Cell Impact.

- Dessutom visar EcoVadis-utvärderingen inom vilka områden som vi kan förbättra oss. Vi siktar på att genomföra en grundläggande GHG-inventering, öka transparensen i vår hållbarhetsrapportering, tydliggöra mål och utveckla operationellt relevant övervakning inom ESG-området, avslutar Daniel Vallin.

Daniel Vallin
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor med mer avancerade mönster, vilket i sin tur skapar mer kostnads- och energieffektiva bränsleceller jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).