Cell Impact och F.C.C. tar samarbetet till nästa nivå

Samarbetet mellan Cell Impact och japanska F.C.C. fortsätter att fördjupas. Nyligen genomförde de bägge företagen en gemensam insats för att positionera Cell Impact Forming™ i Kina.

I Kina besökte Cell Impact och F.C.C. ett flertal kunder och prospekt för att beskriva fördelarna med Cell Impact Forming och de möjligheter till storskalig produktion i Asien som samarbetet med F.C.C. innebär. Några av de företag som besöktes var Nowogen, Anchor och Horizon Fuel Cell Technologies, där Nowogen är en av Cell Impact tidiga kunder.

- Det besöket är ett bra exempel på hur det fördjupade samarbetet med F.C.C. fungerar. Vårt övergripande ramavtal reglerar hur vi ska skapa nya gemensamma affärsmöjligheter. Med ett attraktivt erbjudande, baserat på våra bolags respektive styrkor, kan vi möta kundernas behov oavsett om de vill köpa färdiga, kundanpassade plattor eller om de vill ha tillgång till vår kompetens och vår unika formningsteknologi, säger Daniel Vallin, vd för Cell Impact.

Daniel Vallin
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming™, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).