Cell Impact offentliggör utfall i utnyttjandet av teckningsoptioner av serie 2023/2024 TO2

Cell Impact AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: CI) (“Cell Impact” eller ”Bolaget”) meddelar idag utfallet från utnyttjandet av teckningsoptionerna av serie 2023/2024 TO2, vilka emitterades i samband med Bolagets företrädesemission av units i december 2023. Totalt utnyttjades 104 821 096 teckningsoptioner av serie 2023/2024 TO2, motsvarande cirka 81 procent av utestående teckningsoptioner av serie 2023/2024 TO2, för teckning av 104 821 096 aktier till en teckningskurs om 0,17 SEK per aktie. Genom utnyttjandet av teckningsoptionerna av serie 2023/2024 TO2 tillförs Cell Impact cirka 18 MSEK före emissionskostnader.

Bakgrund
Teckningsperioden för utnyttjande av teckningsoptionerna av serie 2023/2024 TO2 pågick under perioden från och med den 16 september 2024 till och med den 30 september 2024. Teckningskursen per aktie vid utnyttjande av teckningsoptionerna av serie 2023/2024 TO2 fastställdes till 0,17 SEK, vilket motsvarar 70 procent av den volymviktade genomsnittskursen i Bolagets aktie på Nasdaq First North Growth Market under mätperioden från och med den 2 september 2024 till och med den 13 september 2024.

Totalt utnyttjades 104 821 096 teckningsoptioner av serie 2023/2024 TO2 för teckning av 104 821 096 aktier, motsvarande cirka 81 procent av det totala antalet teckningsoptioner av serie 2023/2024 TO2.

Aktier som tecknats och betalats kommer registreras på tecknarens värdepappersförvar som interimsaktier (IA) tills registrering av emissionen har slutförts hos Bolagsverket, varvid interimsaktierna automatiskt kommer att omvandlas till aktier i Cell Impact.

Antal aktier, aktiekapital och utspädning
Genom utnyttjandet av teckningsoptionerna av serie 2023/2024 TO2 ökar antalet aktier i Cell Impact med 104 821 096 aktier, från 591 450 032 till 696 271 128 aktier. Aktiekapitalet ökar med cirka 12 133 686,80 SEK, från cirka 68 463 980,24 SEK till cirka 80 597 667,04 SEK.

För befintliga aktieägare som inte utnyttjat några teckningsoptioner av serie 2023/2024 TO2 uppgår utspädningen till cirka 15 procent av antalet aktier och röster i Bolaget.

Rådgivare
Carnegie Investment Bank AB (publ) agerar som Sole Global Coordinator och Joint Bookrunner och Pareto Securities AB som Joint Bookrunner. Advokatfirman Vinge företräder Bolaget och Baker McKenzie företräder Sole Global Coordinator och Joint Bookrunners i samband med företrädesemissionen.

Denna information är sådan information som Cell Impact AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 oktober 2024, 16:45 CEST.

Daniel Vallin
CEO och IR-kontakt, Cell Impact AB
+46 730686620 eller daniel.vallin@cellimpact.com

Cell Impact AB (publ) är en global leverantör av avancerade flödesplattor till tillverkare av bränsleceller och elektrolysörer. Företaget har utvecklat och patenterat en unik metod för höghastighetsformning, Cell Impact Forming, som gör det möjligt att tillverka flödesplattor mer skalbart och kostnadseffektivt, jämfört med konventionella formningsmetoder. Cell Impact Forming är en miljövänlig formningsteknik som inte använder något vatten och väldigt lite el.

Cell Impact är noterat på Nasdaq First North Growth Market och FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser (CA).

Taggar:

TO2