Cell Network AS vald till årets bästa IT-bolag i Estland

Report this content

Cell Network AS vald till årets bästa IT-bolag i Estland Det är fjärde året i rad som Cell Network AS toppar listan över Estlands mest lönsamma IT-företag. Undersökningen genomförs årligen av Estlands ledande finanstidning Äripäev, helägt dotterbolag till Dagens Industri. Cell Network AS, tidigare Assert AS, är ett helägt dotterbolag inom Cell Network-koncernen. Verksamheten bedrivs främst inom datakonsulting, systemlösningar och integrering av IT-utrustning. - Strategin för att behålla vår starka position är att fortsätta arbeta lokalt samtidigt som vi fokuserar ytterligare på att integrera vår verksamhet med den övriga koncernen. Vi förädlar och förstärker också vår kompetens och vårt erbjudande, säger Niilo Saard, vd för Cell Network AS. De sex parametrarna i undersökningen är: omsättning, tillväxt, nettoresultat, vinsttillväxt, nettomarginal samt avkastning. Cell Network AS är vinnare i alla kategorier sammantaget. Resultaten publiceras i en specialutgåva av affärstidningen Äripäev med tabeller över samtliga företag som har kvalificerat sig i undersökningen. På andra plats kommer AS Microlink Süsteemid , trea är AS ABO Base Systems. Ett sjuttiotal medarbetare arbetar på kontoren i Tallinn och i universitetsstaden Tartu. Bland Cell Network AS kunder finns Estland Bank of Estonia, Estonian Telecom, Estonian Air, US Embassy, Tartu University, Price Waterhouse & Coopers och Estlands motsvarighet till regeringskansliet. I Sverige heter kunderna bland annat BanquIT, Ericsson Radio Access och i Finland Tieto Corporation. För mer information: Lars Falke, styrelseledamot Cell Network AS, Estland, 0708-112 512 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/05/20010905BIT00420/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/05/20010905BIT00420/bit0001.pdf