Luftfartsverket tecknar order på 10 miljoner med Cell ITS

Luftfartsverket tecknar order på 10 miljoner med Cell ITS Cell ITS har fått i uppdrag att installera ATC-simulatorer* hos flygtrafikledarskolan SATSA, Swedish Air Traffic Service Academy, på Sturups flygplats. Projektet löper på ett år och simulatorerna är ett verktyg för att träna blivande flygtrafikledare. - Vi är oerhört glada över att vi får tillgång till simulatorerna som blir ett konkurrenskraftigt verktyg i vår utbildning. Dessutom möjliggör de en ökad marknadsandel både på den svenska och den utländska marknaden, säger Göran Lindqvist, chef för simulatorverksamheten på SATSA i Sturup. Cell ITS är den ledande leverantören i Norden av ATC-simulatorer. Avtalet innebär att Cell ITS får fortsatt förtroende och förlänger samarbetet med Luftfartsverket. - Vi har både den kompetens och den erfarenhet som krävs för att integrera simulatorlösningar som svarar upp till Luftfartsverkets behov. Simulatorerna baseras på vår egenutvecklade plattform CATS som kan installleras i en standard-PC, vilket minskar kostnaderna för kunden, säger Mikael Nolin, marknads- och försäljningsansvarig för Aviation Simulators, Cell ITS. Om Cell ITS Cell ITS (Interactive Training and Simulation) är ett bolag inom Cell Network-koncernen som utvecklar och säljer simulatorer och industriell eLearning. Kunderna är stora industriföretag, försvarsmakter och myndigheter med mycket högt ställda krav på kvalité och livslängd och underhållbarhet på utbildningslösningar. Cell ITS har 90 medarbetare i Stockholm, Helsingborg, Linköping och Östersund. *ATC = Air Traffic Control (Flygledning) För ytterligare information: Mikael Nolin, marknads- och försäljningsansvarig, Aviation Simulators, Cell ITS, tel. 0705-12 11 89 Robert Karlsson, Kommunikationschef, Cell Network AB,tel. 0709-565141 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/20/20010920BIT00870/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/20/20010920BIT00870/bit0001.pdf