Sjöfartsverket tecknar ramavtal med Cell Network

Report this content

Sjöfartsverket tecknar ramavtal med Cell Network Sjöfartsverket i Norrköping har tecknat ett nytt ramavtal med Cell Network. Avtalet omfattar leverans av en bredd av IT-tjänster från strategi- och managementtjänster till utveckling och förvaltning av verksamhetskritiska system. Det nya avtalet gäller två år från den 1 maj i år med option på ytterligare ett par år. Cell Network är ett av fem företag som Sjöfartsverket tecknat ramavtal med till ett värde av 20 miljoner kronor under perioden. - Cell Network har under föregående avtalsperiod byggt upp ett förtroende hos oss genom ett kundfokuserat synsätt och snabb leverans av de efterfrågade tjänsterna. Därför vill vi även fortsättningsvis ha Cell Network som samarbetspartner, säger Håkan Bley, IT-strateg vid Sjöfartsverket. - Vår styrka ligger i en kombination av en gedigen kunskap om Sjöfartsverkets verksamhet och om IT. Samarbetet med Sjöfartsverket belyser också det arbetssätt som vi vill uppnå gentemot alla våra kunder, nämligen att vi är lyhörda för kundens situation och verklighet. Vi vill hellre "lyssna in" ett uppdrag än "sälja in" det, säger Markku Kanala, kundansvarig vid Cell Network i Norrköping. Avtalet med Sjöfartsverket stärker Cell Networks position som leverantör till myndigheter och verk. För mer information: Håkan Bley, IT-strateg, Sjöfartsverket, tel 011-19 11 25 Markku Kanala, kundansvarig, Cell Network Norrköping, tel 070-695 56 52 Anders Lugn, Director of Corporate Communications, Cell Network, tel 070- 608 87 80 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/06/20010606BIT00750/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/06/20010606BIT00750/bit0002.pdf