Stockholms stad tecknar ramavtal med Cell Network

Stockholms stad tecknar ramavtal med Cell Network Cell Network Sverige har tecknat ramavtal med Stockholms stad för en kommande tvåårsperiod. I uppdraget ingår bland annat IT-konsulttjänster för systemutveckling, verksamhetsutveckling och webb. Ramavtalet gäller två år från den 1 juni i år med möjlighet till förlängning med upp till två år. Totalt ska Stockholms Stad upphandla konsulttjänster från 63 utvalda ramavtalsleverantörer för ca 90 MSEK under avtalsperioden. Avtalet öppnar möjligheten för Cell Network att leverera tjänster och lösningar till över 50 förvaltningar och kommunala bolag i Stockholms stad. - Vi har grundat urvalet på leverantörernas ekonomiska status, kvalitet, kompetens, kundreferenser och konsultpriser, säger Sinikka Suutari-Carlbäck, affärsutvecklare och upphandlare vid Stockholms stads upphandlingsenhet MFO. - Stockholms Stad får genom ramavtalet med Cell Network tillgång till ledande expertis inom områden som management, kvalificerade IT/Internetkonsulttjänster, mobila lösningar, informations- och IT- säkerhet samt geografiska informationssystem (GIS) och positionering, säger Magnus Söderström, affärsområdesansvarig vid Cell Network Sverige, Division Public Service. Ramavtalet gäller Cell Network Sverige, men sannolikheten är stor att kompetens från andra delar av koncernen kommer att efterfrågas. För mer information kontakta Magnus Söderström, affärsområdesansvarig division Public Service, Cell Network Sverige, tel. 070-440 07 55 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/12/20010612BIT00690/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/12/20010612BIT00690/bit0001.pdf