Cellfabriken stämmer aktiespararna för förtal

Report this content

Cellfabriken stämmer aktiespararna för förtal Sveriges Aktiesparares Riksförbund (Aktiespararna) har i en serie uttalanden riktad stark kritik mot bioteknikbolaget Cellfabriken. Styrelsen för Cellfabriken gör bedömningen att uttalandena är av mycket ovederhäftig, vilsedelande och oseriös karaktär samt att de uttalanden som gjorts saknar grund. Styrelsen har därför, i samråd med sina juridiska rådgivare, beslutat att inlämna en stämning mot Aktiespararna för förtal. Cellfabriken kräver ett symboliskt skadestånd om 1 krona. För ytterligare information: Staffan Wogenius, VD, tel. 08-790 00 40 alt. mobil 0708-720987 eller Advokat Bertil Malmlöf, tel 08-20 13 30. Cellfabriken AB (publ) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/30/20010530BIT00350/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/30/20010530BIT00350/bit0002.pdf