CELLINK etablerar säte i Frankrike.

För att stärka bolagets europeiska närvaro ytterligare har CELLINK beslutat att öppna verksamhet i Lyon, Frankrike.

Som en ledare inom bioprinting ser CELLINK beslutet att öppna kontor i Frankrike som ett självklart val. Bolaget har sedan tidigare kontor i 6 städer världen över: Göteborg, Boston, Blacksburg, Kyoto, Stuttgart och Freiburg. I och med det nyöppnade kontoret i Lyon kommer CELLINK nu att kunna erbjuda direktförsäljning på marknaden med bolagets egna anställda.

“Beslutet av att öppna kontor i Lyon är en del av våra kontinuerliga insatser för att täcka våra globala kärnmarknader med en direkt närvaro; ökade säljinsatser, och förbättrad applikationssupport. Det nya kontoret kommer att ta oss närmare våra kunder och kommer att tillåta oss att tillhandahålla en bättre service med vår disruptiva produktportfolio och innovativa applikationer.”

– Torben Thölix, Head of Global Sales.

Den franska filialen kommer att bära den totala produktportfolion för CELLINK och dess dotterbolag; Dispendix och Cytena. Tillsammans med en stark säljkår och applikationssupport så kommer det nya kontoret i Frankrike att stärka närvaron i centrala Europa med omnejd samt bidra till en närmare dialog med den lokala bioprintings communityn.

För mer information, vänligen kontakta
Erik Gatenholm, CEO                                                 Gusten Danielsson, CFO
Telefon: +46 73 267 00 00                                          Telefon: +46 70 991 86 04
E-mail: eg@cellink.com                                              E-mail: gd@cellink.com

CELLINK har skapat en av världens första universella biobläck, idag använt av många av världens mest välrenommerade forskningsinstitutioner. Biobläcket kan blandas med levande celler för att skriva ut funktionella mänskliga vävnader och om den framtida forskningen är framgångsrik, kan tillslut hela mänskliga organ skrivas i 3D-bioskrivare. CELLINK's universella biobläck visar utmärkta resultat och kan användas i både CELLINK’s egna 3D-skrivare och 3D-skivare utvecklade av andra operatörer. Erik Penser Bank AB, tel: +46 8 463 80 00, är Bolagets Certified Adviser. Bolagets aktier handlas på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet CLNK.