CELLINK tecknar avtal för att expandera sin produktionsyta.

CELLINK’s produktion sker internt på bolaget, utan mellanhänder – denna unika fördel innebär ett arbetsflöde med hög kvalitetssäkring och korta ledtider. För att möta den ökade efterfrågan och inkludera den utvidgade produktportfolion i produktionsledet har nu CELLINK tecknat avtal av ny lokal där all produktion kommer att ske framöver.

Lokalen ligger i Göteborg, nära CELLINK’s huvudkontoret.

”Med en ständig ökad efterfrågan på våra produkter samt ett ökat produktutbud så är det ett naturligt steg i vår strategiska plan att utöka vår produktionsyta och kommer från januari 2020 att gå från 300m2 till 1900m2. Detta för att öka vår kapacitet och samtidigt kunna fokusera samt bibehålla den höga kvalitén på våra produkter.

Det känns fantastiskt roligt att få flytta in nya stora och för oss anpassade lokaler. Jag är så oerhört stolt över hela teamet och dess utveckling sedan starten. Vi har haft en enorm kapacitetsökning det senaste året, där vi dessutom har fokuserat väldigt mycket på kvalitet och där vi hela tiden blir bättre.” -  Simon Rekonen, Produktionschef.

Erik Gatenholm, CEO                        Gusten Danielsson, CFO
Telefon: +46 73 267 00 00                 Telefon: +46 70 991 86 04
E-mail: eg@cellink.com                  E-mail: gd@cellink.com

CELLINK har skapat en av världens första universella biobläck, idag använt av många av världens mest välrenommerade forskningsinstitutioner. Biobläcket kan blandas med levande celler för att skriva ut funktionella mänskliga vävnader och om den framtida forskningen är framgångsrik, kan tillslut hela mänskliga organ skrivas i 3D-bioskrivare. CELLINK's universella biobläck visar utmärkta resultat och kan användas i både CELLINK’s egna 3D-skrivare och 3D-skivare utvecklade av andra operatörer. Erik Penser Bank AB, tel: +46 8 463 80 00, är Bolagets Certified Adviser. Bolagets aktier handlas på Nasdaq First North Growth Market under kortnamnet CLNK.