• BICO Group/

Inbjudan till CELLINKs digitala kapitalmarknadsdag den 12 maj 2021 – med fokus på bolagets agenda för biokonvergens

CELLINK välkomnar investerare, analytiker, aktieägare och media till bolagets digitala kapitalmarknadsdag onsdagen den 12 maj 2021, kl. 14-17.

CELLINK är pionjärer på den ständigt utvecklande life science-arenan och tillsammans med våra kunder utvecklar vi banbrytande lösningar som kombinerar biologi och teknologi genom vår innovationsdrivna agenda för biokonvergens. CELLINK skapar framtidens medicin genom att tillhandahålla teknologier, produkter och tjänster för att skapa, förstå och behärska biologi.

Under kapitalmarknadsdagen ligger fokus på att utforska bolagets agenda för biokonvergens, presentera våra affärsområden, skapa insikt om vårt strategiska fokus och presentera våra senaste produktlanseringar. Allt presenteras av CELLINKs innovationsdrivna team samt medverkan från kunder och samarbetspartners.

Varmt välkomna – vi ser fram emot att ses online!

Datum: onsdagen den 12 maj 2021. CELLINK offentliggör kvartalsrapport januari-mars 2021 tidigare samma dag vid 08:00 (CEST).
Tid: 14.00-17.00 (CEST) inklusive två korta pauser
Anmälan: sker via denna
länk eller via anmälningsformulär på https://www.cellink.com/investerare/cellink-digital-capital-markets-day/
Var: äger rum digitalt via plattformen GoToWebinar
Frågor: vänligen maila till
ir@cellink.com eller kontakta Isabelle Ljunggren, kommunikationschef, se kontaktuppgifter nedan
Övrigt:
Presentationerna hålls på engelska och presentationsmaterialet kommer finnas tillgängligt strax före att kapitalmarknadsdagen inleds. Presentationerna spelas även in och kommer finnas tillgängliga senare samma dag på CELLINKs hemsida: www.cellink.com/investerare

Program – CELLINKs digitala kapitalmarknadsdag 12 maj 2021

• Välkommen till CELLINK’s digitala kapitalmarknadsdag – Isabelle Ljunggren, Head of Communications
  • Introduktion till framtidens medicin – Dr. Robert Langer, MIT och medgrundare av Moderna samt vetenskaplig rådgivare till CELLINK
  • CELLINKs agenda för biokonvergens, strategi och fokus 2021 – Erik Gatenholm, vd
  • Finansiell uppdatering första kvartalet 2021 – Gusten Danielsson, CFO
  • Presentation av Biosciences – Dr. Jonas Schöndube, Business Area Manager, Biosciences
  • Presentation av vår senaste banbrytande produktserie: BIO MDX-serien – Dr. Héctor Martínez, CTO och Cecilia Edebo, Managing Director, Bioprinting
  • Presentation av Industrial Solutions – Dr. Holger Eickhoff, Business Area Manager, Industrial Solutions
  • Hur vi arbetar och interagerar med våra engagerade kunder och samarbetspartners –
    Dr. Itedale Namro Redwan, CSO, Bioprinting och Mariana Andrade, Head of customer success CELLINK
  • Presentation av Bioprinting – Artur Aira, Business Area Manager, Bioprinting och Cecilia Edebo, Managing Director, Bioprinting
  • Q&A – moderator Ulrik Trattner, Securities Research Healthcare, Carnegie
  • Tack – Isabelle Ljunggren, Head of Communications

Isabelle Ljunggren, kommunikationschef CELLINK
Email: il@cellink.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 mars 2021, kl. 15:00 (CEST).

Det världsledande biokonvergensföretaget CELLINK, grundades 2016 och tillhandahåller teknik, produkter och tjänster för att skapa, förstå och behärska biologi. Med fokus på applikationsområdena bioprintning, multiomics, cellinjeutveckling och diagnostik utvecklar och marknadsför företaget innovativ teknik som gör det möjligt för forskare inom biovetenskap att odla celler i 3D-miljöer, genomföra high-throughput läkemedelsscreening och skriva ut mänskliga vävnader och organ för medicinsk, läkemedels- och kosmetisk industri. CELLINKs produkter används i fler än 1 800 laboratorier inklusive världens topp 20 ledande läkemedelsföretag, i fler än 65 länder och har citerats i fler än 1 600 publikationer. CELLINK skapar framtidens medicin. CELLINK är noterat på Nasdaq Stockholm, CLNK B. www.cellink.com/investerare

Taggar: