CellPoint bildar avdelning för partnerskap

CellPoint bildar avdelning för partnerskap London den 13 februari 2001 CellPoint Inc. (Nasdaq: CLPT, www.cellpoint.com) har upprättat en ny avdelning för partnerskapsutveckling och försäljning (Channel Sales Division). Avdelningen arbetar med att identifiera och värva strategiska samarbetsparter inom försäljning, systemintegration, installation samt stöd och underhåll för att kunna möta den snabbt växande efterfrågan för CellPoints positioneringsprodukter och -tjänster. Till chef för den nya avdelningen har utsetts Tony Goss som närmast kommer från en motsvarande befattning hos Lucent Technologies och som tidigare haft ledande befattningar inom British Telecom och Ericsson. "Marknaden för positioneringsbaserade tjänster växer mycket snabbt, och vi tror att vi genom att satsa specifikt på aktiva samarbeten med olika företag kommer att fortsätta ligga i framkant av utvecklingen", säger Tony Goss. "Våra samarbetsparter hjälper oss med resurskrävande uppgifter som till exempel systeminstallationer, stöd och underhåll. Jag är övertygad om att de företag som vill samarbeta med oss är av högsta klass, och vi räknar med att kunna annonsera flera sådana partnerskap inom kort." "Vi är mycket glada över att Tony Goss tar hand om denna viktiga del av vår verksamhet", säger Lars Persson, chef för affärsområde Positionering i CellPoint. "Avgörande för att kunna möta den nu snabbt växande efterfrågan på våra produkter och tjänster är det mervärde som samarbeten med ledande systemintegratörer, tjänsteleverantörer och säljorganisationer ger." För mer information, vänligen kontakta: CellPoint Systems: Tony Goss, tel: +44 1932 895 310 Lars Persson, tel: +44 77 9988 5750 Bosse Steiner, informationsansv. Sverige, tel. 08-633 27 04, 0733-32 00 32 E-post: info@cellpoint.com Webbplats: www.cellpoint.com CellPoint Systems AB Kronborgsgränd 7, 164 46 KISTA Telefon: 08-633 27 00, fax: 08-35 87 90 CellPoint Inc. (NASD: CLPT; www.cellpoint.com) är ett amerikanskt företag med dotterbolag i Sverige, Storbritannien och Sydafrika, som tillhandahåller positions- och telematiktjänster i samarbete med mobila operatörer i hela världen. CellPoints mobila "end-to-end"-lösning fungerar i alla omodifierade GSM-nät, använder vanliga GSM- eller WAP-telefoner och har Internet som användargränssnitt. För närvarande finns ett flertal applikationer och tjänster tillgängliga, och CellPoint erbjuder tredjepartsleverantörer att integrera sina applikationer tillsammans med CellPoints öppna gränssnitt. Telematikverksamheten bedrivs i koncernbolaget Unwire AB (www.unwire.com), som utvecklar och säljer trådlösa telematikterminaler, utformar trådlösa tillämpningar och är ett av de ledande företagen i världen inom trådlösa telematiktjänster. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01290/bit0001.pdf