CellPoint offentliggör datum för preliminär niomånadersrapport

CellPoint offentliggör datum för preliminär niomånadersrapport CellPoint Inc. offentliggör måndagen den 30 april preliminär niomåndersrapport för perioden 1 juli 2000 till 31 mars 2001. Rapporten offentliggörs innan kl 15:30 då Nasdaq öppnar. För mer information, vänligen kontakta: CellPoint Inc: Jakob Sintring, tel. 08-6332704, 0739737741 E-post: info@cellpoint.com Webbplats: www.cellpoint.com CellPoint Systems AB Kronborgsgränd 7, 164 46 KISTA Telefon: 08-633 27 00, fax: 08-35 87 90 CellPoint Inc. (NASD och OM Stockholmsbörsen: CLPT; www.cellpoint.com) är ett amerikanskt företag med dotterbolag i Sverige, Storbritannien och Sydafrika, som tillhandahåller positionerings- och telematiktjänster i samarbete med mobila operatörer i hela världen. CellPoints mobila "end- to-end"-lösning fungerar i alla omodifierade GSM-nät, använder vanliga GSM- eller WAP-telefoner och har Internet som användargränssnitt. För närvarande finns ett flertal applikationer och tjänster tillgängliga, och CellPoint erbjuder tredjepartsleverantörer att integrera sina applikationer tillsammans med CellPoints öppna gränssnitt. Telematikverksamheten bedrivs i koncernbolaget Unwire AB (www.unwire.com), som utvecklar och säljer trådlösa telematikterminaler, utformar trådlösa tillämpningar och är ett av de ledande företagen i världen inom trådlösa telematiktjänster. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/26/20010426BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/26/20010426BIT00490/bit0001.pdf