Mikael Carlsson ny marknads- och försäljningsdirektör inom Unwire

Mikael Carlsson ny marknads- och försäljningsdirektör inom Unwire Stockholm 24 november, 2000. Unwire AB, dotterbolag i CellPoint Inc.-koncernen (www.unwire.com, www.cellpt.com), har anställt Mikael Carlsson som marknads- och försäljningsdirektör. Mikael kommer närmast från en motsvarande befattning på Autodiagnos AB, ägt av GenRad Inc. och vars huvudprodukt automatiskt diagnostiserar fel i bilars elektroniska system. Mikael Carlsson har lång erfarenhet även från andra ledande befattningar inom marknadsföring och försäljning. "Med tanke på det uppsving som telematikmarknaden står inför och de genombrottsorder Unwire har fått, är jag övertygad om att vi befinner oss bara i den allra första början av något som kan bli riktigt stort", säger Mikael Carlsson. "Jag kan idag inte se något skäl varför Unwire inte skulle bli en av världens ledande aktörer och ett av de mest framgångsrika företagen på den snabbt växande marknaden för telematik och telemetri." "Vi är mycket glada att Mikael Carlsson, med sitt kunnande och långa erfarenhet, nu kommer till Unwire, säger David Ericksson, VD för Unwire. "Han får en nyckelroll i vår fortsatta internationella marknadsexpansion." För mer information, vänligen kontakta: Unwire AB: David Ericksson, VD, telefon 08-446 64 00, 0708-50 00 10 www.unwire.com, info@unwire.com Unwire AB Solna Torg 13, 3 tr., Box 1449 171 28 SOLNA Telefon: 08-446 64 00, fax: 08-446 64 10 Unwire AB (www.unwire.com) är ett helägt dotterbolag till CellPoint Inc. Unwire utvecklar och säljer trådlösa telematikterminaler, utformar trådlösa tillämpningar och är ett av de ledande företagen i världen inom trådlösa telematiktjänster. Telematik innebär trådlös styrning och kontroll av maskiner och utrustning. Applikationer och tjänster finns framför allt inom industrin i branscher som transport och logistik, larm och säkerhet, hissystem, varuautomater, kvalitetskontroll, containerövervakning, fordonssystem, bankautomater, dörr- och portsystem, bilparksövervakning med mera. CellPoint Inc. (NASD: CLPT; www.cellpt.com) är ett amerikanskt företag med dotterbolag i Sverige, Storbritannien och Sydafrika, som tillhandahåller positions- och telematiktjänster i samarbete med mobila operatörer i hela världen. CellPoints mobila "end-to-end"-lösning fungerar i alla omodifierade GSM-nät, använder vanliga GSM- eller WAP-telefoner och har Internet som användargränssnitt. För närvarande finns ett flertal applikationer och tjänster tillgängliga, och CellPoint erbjuder tredjepartsleverantörer att integrera sina applikationer tillsammans med CellPoints öppna gränssnitt. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/24/20001124BIT00610/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/24/20001124BIT00610/bit0002.pdf