Unwire medlem i europeisk branschförening

Unwire medlem i europeisk branschförening Stockholm den 22 februari 2001 Unwire AB, som svarar för affärsområde telematik/telemetri i CellPoint- koncernen (www.unwire.com, www.cellpoint.com), har beviljats medlemskap i Europeiska Varuautomatföreningen EVA (European Vending Association). Att vara medlem i EVA innebär bland annat en nära kontakt med världens ledande företag för tillverkning och försäljning av varuautomater. Unwire är sedan tidigare medlem i den svenska motsvarigheten, Automatserveringsföreningen, (ASF). "Genom EVA får vi tillgång till mjukvaror, tekniska standarder, möjligheter att vara med på mässor och att skapa kontaktytor mot samtliga företag, operatörer och tillverkare av klass i varuautomatbranschen", säger Michael Wallón, ansvarig för affärs- och marknadsutveckling i Unwire. "De omkring 50 medlemsföretagen i EVA arbetar bland annat med att skapa fördelar för sina medlemmar och tekniska standarder för varuautomater. Genom att vara medlem kan Unwire också fungera som rådgivare, och vi kan dela med oss av vår kompetens inom GSM och kommunikation i cellulära nät." En annan fördel med medlemskapet är att Unwire kan leverera sin hårdvara till medlemmarna och genom sina partner leverera totala koncept inklusive administration och inköp via mobiltelefoner, så kallad m-handel. "Företagen i branschen står just nu inför att införa m-handel samt styrning och övervakning av sina maskiner, och Unwire vill leverera hårdvaran i dessa maskiner", säger Michael Wallón vidare. "Genom att samarbeta med EVA och dess medlemmar kan vi nå våra mål och finna rätt samarbetspartner som har de mjukvaror kunden kräver, till exempel administrativa system. Våra partner inom m-handel har här mycket att tillföra." För mer information, vänligen kontakta: Unwire AB: Michael Wallón, chef för affärs- och marknadsutveckling, tel: 0708-50 00 05 Lars Solberg, försäljningschef varuautomater, tel: 0708-50 00 70 www.unwire.com, info@unwire.com Unwire AB Solna Torg 13, 3 tr., Box 1449 171 28 SOLNA Telefon: 08-446 64 00, fax: 08-446 64 10 Unwire AB (www.unwire.com) är ett helägt dotterbolag till CellPoint Inc. Unwire utvecklar och säljer trådlösa telematikterminaler, utformar trådlösa tillämpningar och är ett av de ledande företagen i världen inom trådlösa telematiktjänster. Telematik innebär trådlös styrning och kontroll av maskiner och utrustning. Applikationer och tjänster finns framför allt inom industrin i branscher som transport och logistik, larm och säkerhet, hissystem, varuautomater, kvalitetskontroll, containerövervakning, fordonssystem, bankautomater, dörr- och portsystem, bilparksövervakning med mera. CellPoint Inc. (NASD: CLPT; på O-listan den 15 mars, www.cellpoint.com) är ett amerikanskt företag med dotterbolag i Sverige, Storbritannien och Sydafrika, som tillhandahåller positions- och telematiktjänster i samarbete med mobila operatörer i hela världen. CellPoints mobila "end-to- end"-lösning fungerar i alla omodifierade GSM-nät, använder vanliga GSM- eller WAP-telefoner och har Internet som användargränssnitt. För närvarande finns ett flertal applikationer och tjänster tillgängliga, och CellPoint erbjuder tredjepartsleverantörer att integrera sina applikationer tillsammans med CellPoints öppna gränssnitt. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/27/20010227BIT00940/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/27/20010227BIT00940/bit0002.pdf