CellPoint utökar Location Developers' Zone med applikationskatalog

CellPoint utökar Location Developers' Zone med applikationskatalog CellPoint har utökat och förbättrat bolagets Location Developers Zone (LDZ). LDZ erbjuder utvecklare fri och enkelt tillgänglighet till CellPoints öppna användargränssnitt. LDZ skapades av CellPoint för att underlätta för tredjepartsutvecklare av applikationer och tjänster till CellPoints plattformar för mobil positionering. Med LDZ får de enkelt tillgång till relevanta tjänster, information och testmöjligheter, vilket gör det möjligt att snabb och effektiv kunna börja med produktintegrering. "LDZ har varit en stor framgång sedan vi lanserade den i somras och intresset har överträffat alla förväntningar", säger Johan Falk, Vice President of Product Development på CellPoint. "Eftersom användandet av LDZ dramatiskt har ökat, har vi nu satt samman en öppen applikationskatalog. LDZ hjälper operatörer och tjänsteleverantörer att snabbt och kostnadseffektivt lansera positionsbaserade tjänster på massmarknaden. Framåttänkande utvecklare bör ansluta sig nu och upptäcka potentialen hos detta öppna utvecklingsverktyg." Bland utvecklare som hittills anslutit sig till LDZ finns UnwiredFactory, InfoSpace, AU-System, It's Alive och Makor Issues & Rights Ltd. "Vi tror att applikationskatalogen kommer att bli en värdefull marknadskanal för oss", säger Morten Bentzen, Business Development Manager på UnwiredFacrory. Genom CellPoints pågående utvecklingsarbete har LDZ förbättrats med bland annat en omfattande ansiktslyftning och fler användarvänliga funktioner. Dessutom innehåller den en möjlighet till själv-certifiering som gör det möjligt för utvecklarna att förse sina produkter i applikationskatalogen med en kvalitetsstämpel. Denna certifiering kommer att kunna ses av mobiloperatörer och tjänsteleverantörer som tittar igenom tjänsteutbudet. Allt eftersom LDZ och dess användare blivit mer och mer sofistikerade har en professionell supporttjänst introducerats för att bistå med hjälp i ämnen som är relaterade till integrering. För att registrera dina applikationer eller för att se de tredjepartstjänster som lagts till i applikationskatalogen, besök LDZ på adressen http://ldz.cellpoint.com. Om CellPoint Inc. CellPoint Inc. (Nasdaq och Stockholmsbörsen: CLPT) är en ledande global leverantör av positioneringsteknik, plattformar och applikationer som möjliggör för operatörer att snabbt skapa nya intäkter från positioneringstjänster för både konsumenter och affärsanvändare samt att möta nödfallspositioneringskraven i USA och Europa. CellPoints två huvudprodukter, Mobile Location System (MLS) och Mobile Location Broker (MLB), bygger på öppna standarder och är utvecklade för att fungera i leverantörsblandade nätverk och möjliggör säker kommunikation med applikationer och innehåll från tredjepartsleverantörer. Grundkonfigurationen av CellPoints system har kapacitet att klara av över 500 000 positioneringsförfrågningar per timma. CellPoints tidiga inträde på marknaden och långa erfarenhet från europeiska operatörer har möjliggjort utvecklandet av produkter och funktioner som löser grundläggande krav, som aktiv och passiv positionering, internationell roaming, stöd för flera olika positioneringstekniker och användarintegritet. CellPoint är ett globalt bolag med huvudkontor i Kista. Ytterligare information finns på bolagets hemsida, www.cellpoint.com. För ytterligare information, kontakta: CellPoint (Sverige): Jakob Sintring, Tel: +46-(0)73 973 77 41, jakob.sintring@cellpoint.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/30/20020130BIT00590/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/30/20020130BIT00590/bit0001.pdf