Handelsstopp i CellPoint

HANDELSSTOPP I CELLPOINT Handeln i CellPoint har på bolagets egen begäran stoppats sedan det framkommit att morgonens pressmeddelande av misstag kommit att distribueras i förtid. Handeln kommer att återupptas så snart bolaget godkänt att pressmeddelandet är klart att offentliggöras. Vi beklagar den eventuella olägenhet detta kan ha orsakat. Jakob Sintring Informationsansvarig Sverige Om CellPoint CellPoint Inc. (Nasdaq och Stockholmsbörsen: CLPT) är en ledande global leverantör av positioneringstteknik, plattformar och applikationer som möjliggör för operatörer att snabbt skapa nya intäkter från positioneringstjänster för både konsumenter och affärsanvändare samt att möta nödfallspositioneringskraven i USA och Europa. CellPoints två huvudprodukter, Mobile Location Server (MLS) och Mobile Location Broker (MLB), bygger på öppna standarder och är utvecklade för att fungera i leverantörsblandade nätverk och möjliggör säker kommunikation med applikationer och innehåll från tredjepartsleverantörer. CellPoints system har kapacitet att klara av över 500 000 positioneringsförfrågningar per timma. CellPoints tidiga inträde på marknaden och långa erfarenhet från europeiska operatörer har möjliggjort utvecklandet av produkter och funktioner som löser grundläggande krav, som aktiv och passiv positionering, internationell roaming, stöd för flera olika positioneringstekniker och användarintegritet. CellPoint är ett globalt bolag med huvudkontor i Kista. Ytterligare information finns på bolagets hemsida, www.cellpoint.com För mer information, vänligen kontakta: CellPoint (Sverige): Jakob Sintring, Tel: 08 633 27 04, jakob.sintring@cellpoint.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/11/20020311BIT00940/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/11/20020311BIT00940/wkr0002.pdf