Bonnier investerar i Celltribe

Report this content

Bonnier investerar i Celltribe Mobil-Internetföretaget Celltribe genomför en nyemission och har idag stängt den del som var riktad till svenska finansiella och industriella investerare. Mediagruppen Bonnier AB, Banco Småbolagsfonder samt nuvarande aktieägaren Investmentbolaget Öresund ger starkt stöd åt företaget framåt. Det tillförda kapitalet kommer att användas för fortsatt utveckling av ledande mobila tjänster åt företag och konsumenter. Celltribe arbetar bl a inom områdena Media, Bank&Finans samt Resor där den mobila utvecklingen väntas få störst genomslag. Konsumenttjänster utvecklas i samarbete med olika partner och finns bland annat på den egna tjänstesajten. "Celltribe utgör en stor satsning för oss inom mobila tjänster", säger Mats Kalvik, VD för Bonnier Venture. "Vi ser ett starkt samband mellan Bonniers breda innehåll och mediala kunnande och Celltribes erfarenheter av att driva operatörsoberoende tjänster. Celltribe är ett mycket seriöst mobil-Internetföretag och ledningen har alla förutsättningar att bli en vinnare inom det här området." "Bonnier är en önskepartner för Celltribe", säger Anne Lidgard, vd för Celltribe. "Bonnier är en långsiktig partner som är stark på medieområdet både i Sverige och i Europa. Vi har en samsyn om möjligheterna inom den mobila världen och vilken väg som bör väljas för att nå framgång. Det gäller inte minst att ta tillvara de möjligheter som finns redan idag och inte låta den tekniska utvecklingen styra tjänsteurvalet. Mats Kalvik kommer att ingå i Celltribes styrelse. Med sitt kontaktnät och sina erfarenheter är han en viktig samtalspart för bolaget. Celltribe har sitt säte i Stockholm och är grundat av personer med lång erfarenhet inom områdena IT-strategi, management consulting, telekommunikation och Internet. Celltribe utvecklar egna mobila tjänster som erbjuds professionella och privata användare. Med sin erfarenhet hjälper även Celltribe andra företag att utveckla mobila lösningar. Bolaget tar ett totalansvar innefattande strategiska analyser, design och implementering. Se www.celltribe.com För mer information, kontakta Anne Lidgard, vd Celltribe, anne.lidgard@celltribe.com, 070 - 589 0007, eller Mats Kalvik, mats.kalvik@venture.bonnier.se, 08 - 736 4100. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/07/20001207BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/07/20001207BIT00730/bit0002.pdf