Celltribe gör strategisk satsning i coTraveller

Celltribe gör strategisk satsning i coTraveller Celltribe investerar i och blir strategisk partner till reseföretaget coTraveller som utvecklar mobila lösningar för såväl resenärer som för företag med verksamhet inom resebranschen. "Marknaden för resetjänster på mobilt Internet utvecklas med hög hastighet och därför känns det mycket positivt att inleda ett strategiskt och tekniskt samarbete med Celltribe", säger Oscar Werner, vd för coTraveller. "Att Celltribe dessutom investerar i coTraveller ser vi som en garanti för ett långsiktigt samarbete." Celltribe bygger helhetslösningar för mobilt Internet på en internationell marknad. För att fånga upp trender och utveckling inom det mobila området ligger det i Celltribes strategi att attrahera expansiva företag och låta dem utvecklas inom Celltribe. "coTraveller är det första av många liknande, kommande samarbeten.", säger Anne Lidgard, vd för Celltribe AB, " Vi ser stora synergivinster vad gäller teknisk utveckling och internationell etablering, två nyckelfaktorer för framgång inom mobilt Internet." För mer information, kontakta Anne Lidgard, vd Celltribe AB, 08-719 19 00 Oscar Werner, vd coTraveller, 070-75 75 444 Celltribe har sitt säte i Stockholm och är grundat av personer med lång erfarenhet inom områdena IT-strategi, management consulting, telekommunikation och Internet. * Celltribe Business Solutions hjälper företag att utveckla mobila lösningar. Bolaget tar ett totalansvar innefattande strategiska analyser, design och implementering. * Celltribe Mobile Services utvecklar egna mobila tjänster som erbjuds professionella och privata användare via en mobil portal. Portalen är helt operatörsoberoende och tillgänglig från WAP-telefoner via wap.celltribe.com eller på Internet via celltribe.com coTraveller är ett expansivt företag som förenar expertis från resebranschen och mobilt Internet. Företaget utvecklar innovativa och funktionella SMS- och WAP-baserade lösningar för att underlätta och förbättra livet på resande fot. coTraveller planerar att lansera sin första publika tjänst under sommaren. Se även www.celltribe.com och www.coTraveller.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/08/20000608BIT00330/bit0002.pdf