Celltribe tar Stockholms filmfestival till mobila dimensioner

Celltribe tar Stockholms filmfestival till mobila dimensioner Celltribe har utvecklat en tjänst som gör att Stockholms filmfestivals ca 80 000 besökare på ett enkelt och framförallt snabbt sätt kan få information om happenings, programändringar, nyheter om filmer etc. direkt till mobilen. På www.celltribe.se eller www.filmfestivalen.se kan användaren kostnadsfritt registrera sig för bevakningstjänsten och därefter skickas information ut via SMS från Stockholms filmfestival några gånger per dag med rykande het information om det senaste från festivalyran. Celltribe erbjuder även en rad andra mobila tjänster, från aktie- och bostadsvakt till horoskop och drinktips. "Det här är första gången vi erbjuder festivalnyheter via SMS", säger Ulf Greek, pressansvarig på Stockholms filmfestival. "För att våra medlemmar ska kunna hålla sig a jour med allt som händer under denna intensiva festivalperiod ser vi mobilen som ett schysst komplement till andra kommunikationskanaler. Celltribe är en utmärkt samarbetspartner inom detta område." "I detta informationsrika samhälle behövs ett sätt att slippa leta reda på all information man behöver", säger Kajsa Lundfall, vd för Celltribe Mobile Services. "Celltribe levererar tjänster som användaren specifikt är intresserad av, och Stockholms filmfestivals tjänst är ett utmärkt exempel på detta. Den ligger helt i linje med våra övriga mobila tjänster, som förenklar vardagen för våra användare". Under festivalperioden finns Stockholms filmfestival och Celltribe i Gallerian (Hamngatan 37) för att sälja biljetter till filmerna och registrera medlemmar för SMS-utskick. Celltribe har sitt säte i Stockholm och är grundat av personer med lång erfarenhet inom områdena IT-strategi, management consulting, telekommunikation och Internet. * Celltribe Business Solutions hjälper företag att utveckla mobila lösningar. Bolaget tar ett totalansvar innefattande strategiska analyser, design och implementering. · * Celltribe Mobile Services utvecklar egna mobila tjänster som erbjuds professionella och privata användare via en mobil portal. Portalen är helt operatörsoberoende och erbjuder gratis tjänster till alla typer av mobiltelefoner. Tjänsterna nås via www.celltribe.se * CoTraveller utvecklar mobila lösningar för reseoperatörer, www.cotraveller.com. För mer information, kontakta Kajsa Lundfall, vd Celltribe Mobile Services, kajsa@celltribe.com, 070-515 25 57 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/07/20001107BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/07/20001107BIT00410/bit0002.pdf