Celltribe utvecklar mobil finanstjänst åt SG

Celltribe utvecklar mobil finanstjänst åt SG Kursinformation på warranter är tidskritisk. Det finns ett tydligt behov att snabbt få information om kurserna. Därför kommer SG att lansera en tjänst som erbjuder innehavare av SG warranter information om köpkurser direkt till mobilen. Tjänsten lanseras i samarbete med Celltribe. Den innebär en kursvakt som kommer att bevaka de fem viktigaste warranterna. Användaren får information om kursens rörelse går över eller under ett värde som användaren själv bestämt. Dessutom levereras dagens slutkurs när börsen stängt. "Det mobila mediet lämpar sig väl för kursbevakning. Användare av tjänsten slipper bevaka kursen själva och får mer tid att göra andra saker. På detta sätt ökar investerarnas intresse för warranter, vilket leder till bättre kvalitet på marknaden", säger Marie Lindblad, marknadsdirektör för aktiederivat i Norden på SG. "Vi sökte en intressant leverantör och eftersom Celltribe är en seriös aktör inom området kändes det som ett bra samarbete." Warrantbevakningen kommer att ge innehavare av SGs warranter möjlighet att på SGs webb specificera önskade kurser och sedan få ett SMS direkt till mobilen med en kursrapport passande de personliga inställningarna. Tjänsten beräknas lanseras publikt den 11:e december. "Vi är mycket stolta över att SG som är en av Europas största banker valt Celltribe som mobil partner", säger Anne Lidgard, VD på Celltribe AB. "Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete genom vårt internationella nätverk." Celltribe, som har kontor i Sverige, England och Spanien, erbjuder spjutspetskompetens inom mobila lösningar både till företagskunder och till konsumenter. Företaget tar ett totalansvar som omfattar strategiska analyser, design, genomförande, och hosting av mobila tjänster. Celltribe agerar operatörsoberoende. För mer information, kontakta Anne Lidgard, vd Celltribe, anne.lidgard@celltribe.com, 0705-89 00 07 Marie Lindblad, Head of Marketing Equity Derivatives Nordic Region SG, 020-79 08 72, för e-post besök http://www.warrants.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/29/20001129BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/29/20001129BIT00460/bit0002.pdf