Ny portalchef från Ericsson i USA på Celltribe

Ny portalchef från Ericsson i USA på Celltribe. Anders Kasberg, som närmast kommer från tjänsten som Director, Country Operations för Ericsson Enterprise Networks North Latin America, och innan dess globalt ansvarig för Ericssons Call Center lösningar, gick 1 augusti in som portalchef för Celltribe Mobile Services. "Det är viktigt att vi representerar kvalitet inom marknaden för mobilt Internet", säger Kajsa Lundfall, vd för Celltribe Mobile Services. "Anders Kasberg tillför kompetens, på såväl nationell som internationell nivå vilket självfallet kommer att betyda mycket för Celltribes fortsatta utveckling." Celltribe erbjuder sedan en tid tillbaka en mängd mobila tjänster via portalen www.celltribe.com. Allt ifrån trafikbevakning och påminnelser till drinktips och horoskop kan medlemmar få direkt till mobilen. Portalchefens uppgift blir att säkerställa att innehållet ligger på en hög kvalitetsnivå. "Inom detta högexpansiva område känns det väldigt intressant och givande att ta en plats i ett företag som Celltribe", säger Anders Kasberg. "Celltribe bryter ny mark i Sverige och i utlandet vilket är en utveckling jag inte vill gå miste om." Celltribe har sitt säte i Stockholm och är grundat av personer med lång erfarenhet inom områdena IT-strategi, management consulting, telekommunikation och Internet. * Celltribe Business Solutions hjälper företag att utveckla mobila lösningar. Bolaget tar ett totalansvar innefattande strategiska analyser, design och implementering. * Celltribe Mobile Services utvecklar egna mobila tjänster som erbjuds professionella och privata användare via en mobil portal. Portalen är helt operatörsoberoende och erbjuder gratis tjänster till alla typer av mobiltelefoner. Tjänsterna nås via www.celltribe.com För mer information, kontakta Kajsa Lundfall, vd Celltribe Mobile Services, kajsa@celltribe.com, 070-515 25 57 Se även bifogad bild ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/21/20000821BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/21/20000821BIT00480/bit0002.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/08/21/20000821BIT00480/bit0003.jpg Bild Anders Kasberg