Telekomveteran Jan-Mikael von Schantz till CellTribe

Telekomveteran Jan-Mikael von Schantz till CellTribe Jan-Mikael von Schantz går in i styrelsen för CellTribe AB. von Schantz kommer närmast från Teliakoncernen där han var personaldirektör. "Jan-Mikaels mångåriga erfarenhet från telekombranschen, inte minst som dotterbolagschef inom Ericssonkoncernen, utgör ett stort värde för företaget framöver " säger Anne Lidgard, vd för CellTribe AB. "Att han dessutom äger ett mycket stort engagemang för personalfrågor är en viktig aspekt som ett företag som CellTribe i en så snabbväxande bransch kommer att få stor glädje av." "CellTribe är ett bolag med goda framtidsutsikter", säger Jan-Mikael von Schantz. "CellTribe har en unik kombination av konsult- och portalverksamhet som bolaget kommer att kunna dra många fördelar av när marknaden tar fart." "Vi kommer att se en kraftig tillväxt inom nya mobila tjänster" fortsätter von Schantz. "Sveriges position som ett ledande land inom mobiltelefoni ger ett utmärkt underlag för nya tjänster och fortsatt uppbyggnad av internationell kompetens på området." CellTribe har sitt säte i Stockholm och är grundat av personer med lång erfarenhet inom områdena IT-strategi, management consulting, telekommunikation och Internet. * Celltribe Business Solutions hjälper företag att utveckla mobila lösningar. Bolaget tar ett totalansvar innefattande strategiska analyser, design och implementering. * Celltribe Mobile Services utvecklar egna mobila tjänster som erbjuds professionella och privata användare via en mobil portal. Portalen är helt operatörsoberoende och tillgänglig från samtliga WAP-telefoner via wap.celltribe.com För mer information, kontakta Anne Lidgard, verkställande direktör CellTribe AB, anne@celltribe.com, 0705-89 00 07 Se även www.celltribe.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/08/20000208BIT00670/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/08/20000208BIT00670/bit0002.pdf