Celsius får order på radarvarnare för JAS 39 Gripen

Celsius: Celsius har fått en order på radarvarnare CelsiusTech Electronics, en affärsenhet i Celsius-koncernen, har fått en order värd 600 MSEK från Ericsson Saab Avionics AB på radarvarnare för JAS 39 Gripen. Radarvarnaren ingår i andra generationens varnings- och motmedelssystem (VMS) till Gripen. VMS har avgörande betydelse för flygplanets förmåga att uppträda i områden med fientligt flyg och luftvärn. Det har således funktioner som kan upptäcka hot från t ex fientlig radar, analysera signalerna, utvärdera dem mot kända data, presentera hoten för föraren och vidta lämpliga åtgärder. CelsiusTech Electronics levererar dessutom rems- och fackelfällaren för JAS 39 Gripen. För ytterligare information, v g kontakta CelsiusTech Electronics Informationschef Guy Hörnfeldt, tfn 08-580 853 70 eller mobilt 070-325 5370. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/10/19991210BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/10/19991210BIT00070/bit0002.pdf