Kockums Industrier tar stororder på järnvägsvagnar

Kockums Industrier tar stororder på järnvägsvagnar Kockums Industrier har tagit en ny stororder på tungtransportvagnar. Ordern, som omfattar 48 järnvägsvagnar och en option på ytterligare 48 vagnar, är värd cirka 65 miljoner kronor. Ordern är tagen i internationell konkurrens och befäster Kockums Industriers position som en av Europas ledande tillverkare av tungtransportvagnar. De nu beställda vagnarna är en vidareutveckling av den mycket framgångsrika vagn för tungtransporter på järnväg som Kockums Industrier tagit fram. Vagnen är utrustad med den av Kockums utvecklade boggin för 25-tons axellast. Vagnarna är beställda av SJ Cargo Group och ska användas för transporter mellan Avesta Sheffields anläggningar i Avesta och Göteborgs hamn. För ytterligare information vänligen kontakta: Anders Florenius, Informationschef Celsius AB, tfn 08-463 00 53 eller mobilt 070-58 23 230 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/21/20000221BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/21/20000221BIT00100/bit0002.pdf