Per Ankersjö (C): Open Streets till Östermalm

Stadsmiljöroteln/ Stockholms stad

Stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö (C)

Stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö vill ha ett Open Streets på Östermalm nästa sommar. Stockholms stad införde i år för första gången Open Streets, där delar av Götgatan och Skånegatan på Södermalm stängdes av för biltrafik och istället fylldes med allt från cykel fest till Foodtrucks och utökade uteserveringar.

-          Årets försök med Open Streets har varit en stor succé. Försöket har visat på att det är fullt möjligt att stänga av för biltrafik i innerstaden och låta människor återta gaturummet säger stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö (C).

-          Jag och Centerpartiet i Stockholms stad kommer att driva på för att vi nästa sommar ska ha ett Open Streets på Östermalm, en möjlig gata skulle kunna vara Styrmansgatan eller Sibyllegatan säger stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö (C).

-          Jag skulle också vilja uppmana företagare så väl som privat personer med idéer för Open streets på Östermalm att höra av sig säger stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö (C).

Tel, 076 1229413

E-post, frida.demervall@stockholm.se