STADSMILJÖBORGARRÅD PER ANKERSJÖ (C) INVIGNINGSTALAR IDAG PÅ BUILDING SUSTAINABILITY SWEDEN 2012

Building Sustainability Sweden 2012 är en mötesplats för företag och organisationer inom bygg- och fastighetssektorn, där man kan utbyta erfarenheter kring hållbart byggande. Under konferensen kommer deltagarna i workshops jämföra flera svenska projekt med framstående internationella exempel, för att dra slutsatser om hur arbetet med att nå hållbarhetsmålen kan stärkas. Utöver inspirerande föredrag och diskussioner genomförs studiebesök till pågående projekt inom hållbart byggande. Bostadsminister Stefan Attefall besöker även konferensen för att signera Nordic Built Charter, ett nordiskt initiativ med starka och tydligt satta hållbarhetsmål för grönt byggande.

– Stockholms stad har som mål att vara en miljöstad i världsklass och vi har nyligen antagit ett nytt, ambitiöst miljöprogram . Vi ser konferensen och signeringen av Nordic Built Charter som viktiga steg i utvecklingen av det hållbara byggandet i Stockholm och i Sverige, säger stadsmiljöborgarråd Per Ankersjö (C).

För mer information: www.buildingsustainabilitysweden.se