Två nya Stockholmsprofiler till Centerpartiets partistyrelse

Centerpartiet i Stockholms stad

Centerpartiets valberedning presenterade idag kandidaterna till partistyrelsen och partiledarposten. Annie Lööf föreslås som nya partiledare efter att ha nominerats av bland annat Centerpartiet i Stockholms stad. Från Centerpartiet i Stockholms stad föreslår valberedningen även två nya namn till representation i partistyrelsen, riksdagsledamoten Fredrick Federley och riksdagsledamoten Abir Al-Sahlani.

- Annie Lööf har ett starkt stöd från oss i Stockholm. Stockholmsväljarna vill se mer av det nya frihetliga och miljöinriktade Centerpartiet. Jag tror att Annie Lööf kan ge Miljöpartiet en hård match om storstadsväljarna, säger Stockholmscenterns ordförande Per Ankersjö.

- Det är också glädjande att vi får in Fredrick Federley och Abir Alsahlani från Stockholm i partistyrelsen. De är två av partiets mest framträdande riksdagsledamöter som definitivt hör hemma i partiets ledning. Efter våra valframgångar i Stockholm 2006 och 2010 vet jag att Stockholm har mycket att bidra med i Centerpartiet och då är det viktigt att vi också har en stark representation säger Stockholmscenterns ordförande Per Ankersjö.

E-post  frida.demervall@stockholm.se