Annie Lööf kommer till Ängelholm och Malmö

Onsdagen den 25 januari åker Centerpartiets partiledare och Näringsminister Annie Lööf, på framtidsresa till Skåne. Fram till nästa val kommer Annie Lööf att göra ett flertal sådana resor i hela landet för att träffa människor. Syftet är att få inspiration för att förändra. Men också att knyta nya kontakter och bygga nätverk.

I Ängelholm träffar hon tre familjeägda äldreomsorgsföretag och i Malmö besöks Rosengård för att med olika aktörer prata integration. Dagen avslutas med deltagande på Sydsvenskans näringslivsarrangemang Glasklart.

Programmet

10.30 – 11.20 Karlslund Äldreboende, Karlslundsgatan 2, Ängelholm
Deltar gör bland annat Tommy Skörd VD på Adium omsorg, Siv Nordqvist vice VD på Förenade Care och Kristina Bad VD på Kosmo AB.

11.20- 11.40 Tid för media, Karlslundsgatan 2, Ängelholm

13.15- 14.15 Rundabordssamtal med aktörer på integrationsområdet, i Rosengård, Merit Utbildning på Adlerfelts väg 4M, (Rosengård centrum).
Deltar gör bland andra
Dialy Mory Diabeté (mer känd som Dallas), Bassem Nasr, Ingemar Jeppson, Elisabeth Kaleebi, Narcis Spahovic och Jila Moradi.

14.15- 14.35 Tid för media, Adlerfelts väg 4M, (Rosengård centrum).

15.00 – 16.30 Sydsvenskans näringslivsarrangemang, Glasklart, Dockplatsen 1, Malmö.

Media är välkomna att närvara under samtliga programpunkter, men kontakta i så fall pressekreterare Kenneth Hultgren 072-530 48 90.

Välkomna!