Annie Lööf kommer till Örebro

Måndagen den 12 december åker Centerpartiets nya partiledare och näringsminister, Annie Lööf, på framtidsresa till Örebro. Fram till nästa val kommer Annie Lööf att göra ett flertal sådana resor i hela landet för att träffa människor och medlemmar. Syftet är att få inspiration för att förändra. Men också att knyta nya kontakter och bygga nätverk.

I Örebro deltar Annie i en företagarlunch, är del i ett rundabordssamtal med entreprenörer inom social ekonomi samt inviger Eurosam Express. Dagen avslutas med att prata politik på ett öppet medlemsmöte anordnat av Centerpartiet.

Intervjutillfälle för media blir kl. 15.20 på Järntorget.

Media är välkomna att närvara under samtliga programpunkter, men kontakta i så fall pressekreterare Kenneth Hultgren 072-530 48 90.

Ur programmet:

12:00-13:00 Företagarlunch

Plats: Brasseriet, Drottninggatan 38, Örebro

13.30-14:30 Rundabordssamtal entreprenörer inom social ekonomi

Plats: Rynningevägen 25, Örebro

Deltagare

Villa vägen ut! Susanne. Elisabeth Lindgren. Driver ett halvägshus för kvinnor med missbruksproblematik. Man tar emot placeringar från socialtjänst och kriminalvården.

Miljövårdscentrum
Bo Loeden, Miljövårdscentrum erbjuder arbetsrehabilitering m.m.

Goodlife. Hasse Arvidsson, Tidigare missbrukare som nu jobbar med Alkohol och drogrehabilitering samt föreläsningsverksamhet inom området.

Lars Göran Eriksson, ordförande för föreningen Fps, som startat verksamheten Steget. En Rehabiliteringsverksamhet för människor med psykisk funktionsnedsättning.

15.00-15:20 Invigning Eurosam Express

Plats: Järntorget, Örebro